مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان قم با بیان اینکه دولت به دنبال نهضتآموزی برای توسعه اشتغال است، گفت: اگر در گام نخست انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی حلال مشکلات بود، در گام دوم انقلاب اسلامی نهضت مهارت آموزی راه برون رفت از بسیاری از مشکلات است.
به گزارش ندای قم ، حجتالاسلام سیدمحمود عرب روز گذشته در جلسه گروه کاری مهارت و آموزش استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) به مهارت آموزی نگاه توسعه علمی دارند.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی هنر تبدیل دانایی به توانایی است، مطرح کرد: در مهارت آموزی به دنبال این هستیم که علم نافع را به عمل صالح تبدیل کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان قم با بیان اینکه دولت به دنبال نهضت مهارت آموزی برای توسعه اشتغال است، عنوان کرد: اگر در گام نخست انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی حلال مشکلات بود، در گام دوم انقلاب اسلامی نهضت مهارت آموزی راه برون رفت از بسیاری از مشکلات است.
وی با اشاره به اینکه برنامهریزی مهارتی باید مبتنی بر نیاز بازار و سفارش محور باشد، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیتهای مهم برای برنامهریزی، گروه کاری مهارت و آموزش است.
عرب با بیان اینکه در مسیر مهارت آموزی باید نگاه فرابخشی داشته باشیم، تصریح کرد: همکاری میان فعالان مهارت آموزی استان از طریق تجمیع امکانات و ظرفیتها برای تدوین سند توسعه مهارت استان لازم است.
وی اضافه کرد: برای توسعه اشتغال از طریق آموزشهای مهارتی باید نیازسنجی صحیح داشته باشیم و برای متولیان آموزش مهارتی تعیین نقش داشته باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان قم با اشاره به اینکه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور 21 بازیگر دارد، یادآور شد: امروز در کشور نیازمند ایفای نقش زیست بومهای فناوری و نوآوری هستیم چراکه این مجموعههای میتوانند به بسیاری از مشکلات کشور پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی استفاده کنیم، ابراز کرد: شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی دارای کارگروههای متعددی است که میتوانند اثرگذار باشند.