اجتماعیویژه

مسمومیت دانش آموزان قمی برای سومین بار!

چرا وعده مسئولان برای اعلام علت مسمومیت ها عملی نشده است؟!

ندای قم / روح اله کرمانی ؛عصر روزشنبه هشتم بهمن ماه برای سومین بار طی دوماه گذشته تعدادی از دانش آموزان قمی این بار در مدرسه دخترانه فاطمیه صفاشهر دچار مسمومیت شدند.
به گزارش ندای قم ، عصر روز شنبه هشتم بهمن روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: با تماس مسوولان دبیرستان دخترانه فاطمیه صفاشهر با اورژانس ۱۱۵ قم، ۱۵ دانش آموز با علایم تهوع استفراغ و سرگیجه به مراکز درمانی منتقل شدند.در حال حاضر این دانش آموزان در این مراکز درمانی تحت مراقبت درمانی قرار دارند.
پیش از این برای نخستین باردر حادثه‌ای که نهم آذر امسال درهنرستان نور رخ داد، ۱۸ دانش آموز دختر دچار مسمومیت و راهی بیمارستان شدند. ۲۲ آذر، ۵۱ دانش آموز دختر همین هنرستان نور در منطقه یزدانشهر قم برای دومین بار بر اثر استنشاق بویی نامشخص دچار مسمومیت و راهی بیمارستان شدند؛ و حالا برای سومین بار حادثه مسمویت در مدرسه فاطمیه در منطقه صفاشهر رخ داده و۱۵ دانش آموز دچار مسمومیت شدند.
در دو بارگذشته دکتر مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی طی مصاحبه های که داشتند وعده اعلام علت مسمومیت های دانش آموزان را در آینده نزدیک دادند ،که تاکنون با وجود گذشت 2 ماه از مسمومیت اول هنوز علت آن اعلام نشده است. این در حالی است که ظهرروز 27 آذرماه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج ) و عیادت از دانش آموزان مسموم بر پیگیری و اعلام علت مسمومیت دانش آموزان هنرستان دخترانه نور قم تاکید کردند. دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز دراین بازدید و عیادت گفت: علت دقیق مسمومیت دانش آموزان تا آخر هفته جاری مشخص خواهد شد.ولی باگذشت 40 روز از این وعده بازهم علت دو مسمومیت قبلی تاکنون اعلام نشده است و افکار عمومی همچنان منتظر اعلام علت مسمومیت های دانش آموز دختر قمی هستند.
عدم اعلام دقیق این مسمومیت ها موجی از نگرانی را در بین خانواده های قمی ایجاد کرده است انتظار می رود استاندار محترم به این موضوع ورودجدی تری نماید و مسئولان مرتبط را مکلف به پاسخ گویی علت این سه حادثه مسمومیت ،بدون فوت وقت نمایند و خانواده های قمی را از نگرانی در آورند. اشتراک هر سه حادثه مسمومیت وقوع آن در مدارس دخترانه است می طلبد مسئولان نهاد های امنیتی و نظارتی نیز به این موضوع ورود و با بررسی بیشتر و شناسایی علت این مسمومیت ها با متخلفین احتمالی برخوردقاطع نمایند تا دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث در سطح مدارس استان قم نباشیم .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/nj6y

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا