اجتماعیویژه

ماهیانه 150 میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان هزینه می شود

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم :

ندای قم / روح اله کرمانی ؛مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم گفت: ماهیانه بیش از 150 میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی درقم هزینه می شود.
سید مهدی محصل درحاشیه بازدید ازروزنامه ایمان و پایگاه خبری ندای قم درگفت و گویی با اشاره به اینکه خدمات حوزه درمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تعریف شده است اظهارداشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان درحوزه درمان مستقیم در4 مرکز شامل بیمارستان امام رضا(ع) و سه درمانگاه 22 بهمن، بوعلی وغرضی به بیمه‌شدگان محترم خدمات ارایه می‌دهد، همچنین درحوزه درمان غیرمستقیم از طریق انعقاد قرارداد با 800 مرکز سبب افزایش میزان دسترسی و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان درسطح استان گردیده است.
وی افزود : سال گذشته بیمه شدگان 2 ومیلیون و600 بار به مراکز درمانی طرف قرارداد و یک میلیون و صدهزار بار به درمانگاهای ملکی و 11 هزارمورد بستری در بیمارستان های طرف قرارداد و 5 هزارو 500 مورد بستری در بیمارستان امام رضا(ع) داشته ایم.
محصل اضافه کرد: درشش ماهه نخست امسال دربخش های درمان مستقیم وغیرمستقیم شاهد رشد هزینه ها بوده ایم که به ترتیب در بخش درمان غیرمستقیم 90درصد ،درمان مستقیم 45 درصد ودرمجموع 73 درصد رشد هزینه دراین دو بخش داشته ایم.
وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون 600 میلیارد تومان سند مالی رسیدگی شده است که بخش قابل توجه آن پرداخت شده است و مابقی نیز درآینده نزدیک پرداخت خواهد شد.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم درادامه بابیان اینکه ماهیانه بیش از 150 میلیارد تومان دربخش درمان بیمه شدگان تحت پوشش
دراین استان هزینه می شود بیان داشت:سازمان تامین اجتماعی ماهیانه دربخش بیمه ای و درمانی دراستان قم 700 میلیارد تومان هزینه دارد واین میزان هزینه تقریبا با بخش درآمدی سازمان دراین استان برابری می نماید.
درمانگاه تخصصی دربیمارستان امام رضا (ع) احداث می شود
دکتر محصل در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) با تمام ظرفیت در حال خدمات دهی است وبه یک حالت اشباع شده در آمده است گفت: به منظورارائه خدمات مطلوب تر به بیماران و کاهش شلوغی بیمارستان ، کار ساخت یک درمانگاه تخصصی به مساحت 3 هزارمتر مربع با اعتبار170 میلیارد تومان در محوطه بیمارستان در دستور کار گرفته است و پیمانکار آن هم انتخاب شده است ومدت اجرای آن 24 ماه است که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد که تمام هزینه های احداث و تجهیز آن از سوی سازمان تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این درمانگاه تخصصی بجای درمانگاه فعلی شرایط برای توسعه بخش بالینی بیمارستان مهیا می شود.
بخش MRI دربیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی می شود
محصل افزود: از آنجا که هزینه ام ام آر آی (MRI ) برای بیمه شدگان هزینه سنگین و کمر شکن است برای تضمین سلامت بیمه شدگان درصدد راه اندازی این بخش در بیمارستان امام رضا (ع) هستیم نظرمساعد سازمان و هیئت مدیره سازمان راگرفته ایم اعتبار آن خرید این دستگاه که حدود 50 میلیارد تومان است در بودجه سال آینده پیش بینی خواهد شد و درسال آینده انشاالله شاهد بهره برداری ازاین دستگاه خواهیم بود که کمک شایانی به بیمه شدگان خواهد شد.وی افزود:سه سوله دارو وتجهیزات پزشکی،بایگانی تجهیزات پزشکی و بايگاني راکد درمحوطه بیمارستان ساخته می شودکه برای احداث آنها در مرحله انتخاب پیمانکارهستیم.
مشکل راه دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) همچنان پابرجاست
محصل تصریح کرد: در راستای ایجاد فضای مناسب برای خدمات دهی به بیمه شدگان بیمارستان امام رضا(ع) به کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد تا درمدت زمان مناسب با اجرای پروژه ها شاهد افزایش رضایتمندی بیمه شدگان باشیم
وی خاطرنشان کرد: علیرغم پی گیری های متعدد از زمان راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع) تاکنون مشکل راه دسترسی همچنان پابرجاست امیدوارم استاندارمحترم انقلابی وجهادی با ورود جدی این مشکل مزمن را برای همیشه رفع شود رضایت بیمه شدگان که بیشتر از اقشار ضعیف جامعه هستند برطرف شود.
تمام هزینه های درمانی بیماران اوتیسم پرداخت می شود
مدیردرمان تامین اجتماعی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه سنگین درمان بیماران اوتیسم همواره دغدغه خانواده آنها بوده وهست گفت،:اخیرا میزان تعهد سازمان هزینه درمان بیماران اوتیسم را افزایش داده است قبلا تا ۱۲ سالگی بود الان با تشخیص پزشک متعهد بدون منع سنی ستاره دار می شوند
مابعدالتفاوت فرانشیز نیز از محل صندوق بیماران سخت وصعب العلاج پرداخت می شود وبه واقع هزینه دارو و درمان این بیماران نزدیک صفر می شود.
پرداخت 90درصدی هزینه زوج های نابارور
وی بابیان اینکه در استان قم ۱۰۷ نوع بیماری سخت وصعب العلاج تحت پوشش داريم گفت:درشش ماهه اول امسال۳ میلیارد تومان برای درمان بیماران سخت وصعب العلاج پرداخت شده است .
محصل دربخش دیگری ازسخنان بابیان اینکه هزار و۱۸۱پرونده برای کمک به درمان زوج های ناباور تشکیل شده است: امسال تاکنون ۲ونیم میلیارد تومان برای درمان زوج‌های های ناباورهزینه پرداخت نموده ایم.
وی افزود: دربخش مراکز دولتی ۹۰درصد و در بخش های خصوصی وغیر دولتی نیز ۹۰درصد هزینه های درمانی زوج های ناباور را پرداخت می نماییم.
وی ادامه داد: برای کمک به درمان مردان دراین بخش محدودیت سنی وجود ندارد ودربخش بانوان نیزتا سن ۴۹ سال می باشد.
پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه ساخت LDR بیمارستان امام رضا (ع)
دکتر محصل دربخش دیگری ازسخنان خود اظهار کرد: برای افزایش خدمت به بیماران و ایجاد فضای خوشایند قبل از زایمان و مراقبت از مادر باردار، خوشبختانه روند ساخت بخش جدید LDR در بیمارستان امام رضا(ع) طبق زمانبندی در حال انجام است و تاکنون طی ۵۰ روز فعالیت، ساخت پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد بخش جدید و افزایش خدمت در راستای ایجاد فضای مناسب برای مادران باردار بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده است که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال فضای فیزیکی بخش LDR بیمارستان امام رضا برای بهره برداری آماده گردد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/y9ou

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا