اجتماعی

قم باید قطب فناوری‌های نرم کشور باشد

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم:

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت فناوری‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی گفت: از آن‌جایی که استان قم در پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی در کشور سرآمد محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که به قطب فناوری‌های نرم نیز تبدیل شود.

به گزارش ندای قم به نقل از ایسنا، دکتر روح الله رازینی  در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با برخی ذینفعان پارک علم و فناوری استان قم که شامگاه گذشته برگزار شد، ارزیابی میزان برآورده شدن انتظارات ذینفعان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را یکی از اصلی‌ترین اهداف مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: برای ما احصاء ملاحظات و انتظارات مجموعه‌هایی که از خدمات و اقدامات زیر مجموعه‌های وزارت علوم منتفع می‌شوند اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که ارتقاء زیست‌بوم فناوری به یک مطالبه جدی تبدیل شده است و به تبع آن افزایش حمایت‌ها از پارک‌های علم و فناوری نیز در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است لذا شبکه نظارت نسبت به جلوگیری از صوری‌سازی و تغییر تعاریف و مفاهیم اهتمام و دغدغه جدی دارد.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با تاکید بر اهمیت فناوری‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی گفت: از آن‌جایی که استان قم در پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی در کشور سرآمد محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که به قطب فناوری‌های نرم نیز تبدیل شود.

رازینی همچنین عدم ارتباط قوی و قاعده‌مند بین صنعت و دانشگاه را یکی از مشکلات مهم در کاهش ایده‌های فناورانه بر شمرد و گفت: برگزاری مستمر و هدفمند رویدادهای فناورانه‌ای مانند تانا که عرضه مسأله و ارائه راه حل در آن دیده شده باشد میتواند به رفع چنین مشکلاتی کمک کند.

اولویت با تامین زیرساخت اراضی و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری است

در ابتدای این نشست دکتر رهسپار فرد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ده‌ساله پارک علم و فناوری استان قم درخصوص برنامه‌های آتی این پارک گفت: تأمین زیرساخت‌های اراضی ۲۰ هکتاری این پارک و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اولویت‌های اصلی ما در کوتاه مدت محسوب می‌شود.

وی افزود: برای تامین زیرساخت‌ اراضی مورد نیازبه‌منظور استقرار واحدهای فناور و دانش‌بنیان  به حمایت و همراهی جدی نهادهای ملی و استانی نیاز داریم.

رییس پارک علم و فناوری استان قم تاکید کرد: برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان نیر اقدامات قابل توجهی در جریان است که احداث پردیس‌های فناوری مشترک با دانشگاه قم و جهاد کشاورزی استان، راه‌اندازی مراکز رشد مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش استان در تاسیس پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان  از مهمترین آن‌ها به شمار می‌آید.

گفتنی است، در این نشست روسای دانشگاه‌ها و مدیران مراکز ذینفع و همکار پارک علم و فناوری استان نیز به ارائه موضوعات و نظرات خود پرداختند.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در حاشیه این نشست از سه شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر در این پارک بازدید به عمل آورد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gas0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا