اجتماعی

طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم- کاشان( لاین برگشت)

به منظور ارتقا ایمنی راههای استان قم اجرایی شد:

رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ( وسط) کمربندی قم- کاشان( لاین برگشت) به طول تقریبی  7.5 کیلومتر اجرایی شد

به گزارش ندای قم، علی احمدی جبلی، رئیس اداره ایمنی راههای این اداره کل از اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم- کاشان( لاین برگشت) خبرداد.

وی درتکمیل خبر فوق افزود: کمربندی قم- کاشان از محورهای پر ترافیک شهرستان قم بوده و ارتقا ایمنی آن هماره دردستور کار  اداره کل متبوع بوده است.

احمدی جبلی نقش کریدوری این کمربندی را به دلیل مسیر دسترسی به مسجد مقدس جمکران و شهرستان کهک که از مناطق تاریخی- گردشگری استان است، مهم دانست و گفت: همچنین این کمربندی  یکی از کریدورهای ارتباطی استان اصفهان و دیگر استانهای جنوبی و شرقی کشور می باشد.

وی به دلیل ترافیک  ترکیبی و چشمگیر این کمربندی ، اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ آن را ضروری خواند و افزود: جهت ارتقا ایمنی این محور، مقرر گردید، با همکاری شهرداری قم،  از نیوجرسی های بتنی شش متری که به دلیل دارا بودن مفصل اتصالی با دیگر نیوجرسی ها، درصورت برخورد خودرو با آنها،  یکپارچه عمل کرده  و از انحراف خودرو به باند روبرو جلوگیری می کنند، استفاده شود.

رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخصوص طول مسیرو مقطع اجرایی طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم- کاشان اظهار داشت: طول مسیر پروژه 7.5 کیلومتر و مقطع اجرایی آن حد فاصل میدان ولیعصر عج- میدان 72 تن می باشد.

علی احمدی جبلی تعداد نیوجرسی ها لحاظ شده جهت اجرای این طرح را افزون بر 1250 عدد دانست و تصریح کرد: در مرحله نخست طرح نسبت به استقرار موقت نیوجرسی ها در حاشیه رفوژ اقدام و پس از جمع آوری گاردریلها و زیر سازی بتنی نشمین نیوجرسی، نسبت به استقرار دائم نیوجرسی ها برروی زیر سازی اقدام می شود.

وی درخصوص میزان اعتبار پروژه نیز عنوان کرد: بالغ بر310 میلیارد ریال میزان قرارداد اجرایی طرح است که از محل اعتبارات مل- استانی ابلاغ  شده است.

احمدی جبلی بازه زمانی تکمیل طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم- کاشان را یکساله بر آورد کرد و افزود: این طرح از نیمه مرداد ماه امسال آغاز شده و ان شا… درصورت تخصیص به موقع اعتبار،  تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی درخاتمه ضمن تاکید بر رعایت جوانب ایمنی توسط رانندگانی که ازاجرای محل پروژه تردد می نمایند، یادآور شد: بی تردید تعامل و همکاری با مجریان طرح ضمن کاهش حوادث محتمله موجب تسریع درروند اجرایی آن می گردد.

شایان توجه است: طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ کمربندی قم- کاشان ، با همکاری شهرداری قم اجرایی شدکه لاین رفت آن ( میدان 72 تن- میدان ولیعصر عج ) توسط شهرداری تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/i31l

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا