اجتماعی

طرح احداث اتاقک ثبت ساعت ناوگان عمومی مسافر در مقابل پاسگاه پلیس راه قم _ اراک

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد:

معاون فنی و راه های روستایی این اداره کل از اجرای طرح احداث اتاقک ثبت ساعت ناوگان عمومی مسافر در مقابل پاسگاه پلیس راه قم _ اراک خبر داد .

به گزارش ندای قم، سیدمحمدرضا موسوی در تکمیل خبر فوق افزود: با عنایت به تمهیدات لحاظ شده جهت ارتقای ایمنی کریدورهای اربعینی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات حمل و نقل مسافر در دور بازگشت زائران از پیاده روی اربعین، تسریع در احداث  و راه اندازی اتاقک ثبت ساعت در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال، طرح احداث اتاقک ثبت ساعت ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در مقابل پاسگاه پلیس راه قم _ اراک اجرا و به بهره برداری رسید

موسوی ادامه داد: موقعیت مکانی این اتاقک در محدوده کیلومتر 40 محور قم – سلفچگان، مقابل پاسگاه پلیس راه قم – اراک (لاین برگشت) قرار دارد.

وی درخصوص دیگر اهداف اجرایی طرح  احداث اتاقک ثبت ساعت ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر گفت: با عنایت به اینکه رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر ملزم به ثبت ساعت در پاسگاه های پلیس راه می باشند، انجام این عمل به دلیل چهار خطه مجزا بودن محور قم – سلفچگان برای رانندگانی که در باند برگشت توقف و جهت ثبت ساعت به دفتر پاسگاه مراجعه می نمایند احتمال وقوع حوادث ترافیکی را می تواند در پی داشته باشد.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تصریح کرد: احداث اتاقک ثبت ساعت در مقابل پاسگاه پلیس راه علاوه بر ایجاد حریم ایمن برای تردد رانندگانی که جهت ثبت ساعت  اقدام می کنند، موجب تسریع در انجام این فرآیند و عدم تأخیر زمانی در رسیدن به مقصد نیز می گردد.

سیدمحمدرضا موسوی درخصوص مشخصات فنی این طرح اظهار داشت: مساحت این اتاقک حدود 52 متر مربع بوده و درحال تجهیز به سامانه های هوشمند جاده ای مرتبط می باشد.

وی اعتبار تخصیصی طرح احداث اتاقک ثبت ساعت مقابل پاسگاه پلیس راه قم – اراک (باند برگشت) را بالغ بر 12 میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی هزینه احداث این اتاقک از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأمین شده است.

موسوی بازه زمانی احداث و راه اندازی این اتاقک به همراه زیرساخت های مربوطه را 4 ماهه اعلام کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vbq5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا