اجتماعیویژه

ضرورت تکمیل فاز 2 خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد:

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت توسعه و تکمیل مترو قم، اظهار کرد: به منظور ارتقاء خدمت‌رسانی به زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، لزوم توسعه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم باید مورد توجه باشد.
به گزارش ندای قم ، سیدمحمدحسین دهناد روز پنجشنبهدر دومین جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سال ۱۴۰۲ با اشاره به اهمیت توسعه و تکمیل مترو قم، اظهار کرد: به منظور ارتقای خدمت‌رسانی به زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، لزوم توسعه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم باید مورد توجه باشد.
ناظر شورای اسلامی شهر قم در سازمان قطار شهری قم ادامه داد: پیشرفت‌های صورت گرفته مثبت است اما به جهت برخی زیرساخت‌ها و عدم توجه در سنوات قبل دچار مشکلاتی در برخی حوزه‌ها هستیم که تکمیل خطوط مترو می‌تواند در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران شهر عش آل محمد(ص) بسیار اثرگذار باشد.
دهناد با اشاره به اهمیت افزایش طو خط یک مترو قم، افزود: قطار شهری قم دارای سه قطعه است، قطعه اول که خطوط و روسازی آن تکمیل شده است و از محدوده قلعه کامکار تا میدان مطهری را شامل می‌شود که در صورت تامین ناوگان مورد نیاز، آماده بهره‌برداری و خدمت‌رسانی است.
وی ادامه داد: قطعه دوم از میدان مطهری تا میدان بقیه‌الله(عج) است و قطعه سوم از میدان بقیه‌الله(عج) تا مسجد مقدس جمکران است که در حدود ۲ کیلومتر آن نیازمند حفاری می باشد، با تکمیل قطعات دوم و سوم، طول خط به ۱۵ کیلومتر افزایش پیدا کرده و انتفاع این مهم در مناطق آذر و شهر قائم ملموس خواهد بود.
دهناد افزود: در شورای ششم، هدف‌گذاری انجام شده اتمام خط مترو یک قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران است و ذیل تحقق آن، همه جانبه مشغول پیگیری هستیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/kjvh

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا