اجتماعی

شناسایی ۶۰ ملک مازاد دولتی در استان قم

استاندار قم خبرداد:

استاندار قم گفت: در قالب طرح مولد سازی اموال دولتی ۶۰ ملک دولتی در استان قم با هدف تامین اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام شناسایی و ارزش گذاری شده است.

به گزارش ندای قم، استاندار قم در حاشیه کارگروه مولد سازی استان با اشاره به اینکه ۶۰ ملک دولتی در کارگروه استانی مولد سازی مورد بررسی، ارزش گذاری و شناسایی قرار گرفته است گفت: ما برای مولد سازی اموال چهار بسته رونق در نظر گرفته ایم که در این چارچوب اموال مازاد دستگاه‌ها به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: اموال به فروش رفته برای حل مشکلات و اجرای طرح‌های نیمه تمام همان دستگاه‌ها هزینه می‌شود که این موضوع باعث کاهش مقاومت دستگاه‌های اجرایی برای فروش دستگاه‌های مازاد می‌شود.

سیدمحمدآقامیری از تعیین تکلیف زمین‌های هزار هکتاری پردیسان در قالب مولد سازی در آخرین سفر رئیس جمهور به استان قم خبر داد و افزود: در خصوص زمین‌های هزار هکتاری پردیسان، تعیین تکلیف این زمین‌ها مورد تاکید رئیس جمهور بود که ۵۰ درصد از زمین‌هایی که به دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی واگذار شده اند باید در این قالب و به نفع مردم برگردانده شوند.

استاندار قم با اشاره به اینکه تعدادی از دستگاه‌ها فرایند بازگرداندن ۵۰ درصدی زمین‌ها را انجام داده اند افزود: تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی اقدامی در این زمینه نکرده اند و این در حالی است که در سفر ۲۰ اردیبهشت رئیس جمهور به قم بازدیدی که رئیس جمهور از این زمین‌ها داشتند و تاکید کردند که ۵۰ درصد از این زمین‌های هزار هکتاری باید در قالب کارگروه مولد سازی دارایی‌های دولتی به نفع مردم بازگردانده شوند.

وی افزود: مقاومت برای فروش اموال مازاد و راکد در دستگاه‌ها وجود دارد و باید باوری شکل بگیرد که این اقدام حرکتی ملی است به نفع مردم و منافع ملی است که یادگار رئیس جمهور شهید، آقای رئیسی است.

آقامیری با تاکید بر اینکه مولد سازی دولتی اتفاقی نو و جدید در تامین مالی طرح‌های دولتی است گفت: مراحل واگذاری زمین‌ها و اموال دولتی در سال‌های گذشته در فرایندی کند و وقت گیر انجام می‌شد که با اصلاح مراحل واگذاری و تاکیدات دولت این اتفاق در حداقل زمان و با حداکثر بهره وری و با تامین حداکثری منافع مردم و با فرایند درست ارزش گذاری انجام می‌شود.

وی افزود: امروز با سرعت خوبی فرایند فروش اموال مازاد دولتی صورت می‌گیرد و منابعی که از این محل در بودجه پیش بینی شده است در طرح‌های مورد نیاز استان هزینه خواهد شد تا مشکلات مردم حل شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/nqfo

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا