اجتماعی

سهم ۲۰ درصدی تعاونی‌های قم در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبرداد:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تعاونی‌های استان ۲۰ درصد از واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این استان را احداث می‌کنند.

به گزارش ندای قم، حمید وزیری‌راد، با بیان اینکه تعاونی‌های استان ۲۰ درصد از واحد‌های مسکونی ۸۳ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن این استان را احداث می‌کنند، گفت: این برنامه با محوریت احداث خانه مسکونی برای کارگران در دست اجراست.

وی گفت: شهرک پرنیان یکی از مهم‌ترین سایت‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است که هم اینک تعاونی‌های قم پنج‌ هزار واحد مسکونی را در آن اجرا می‌کنند که بیشتر این واحد‌ها به مرحله سقف رسیده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم خاطرنشان کرد: طرحی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در دست پیگیری است که ۱۰۰ مترمربع از مجموع متراژ ۳۰۰ متری خانه‌های این سایت به موضوع کارگاه‌های کوچک و اشتغال خانگی اختصاص می‌یابد.

وزیری راد همچنین بیان داشت: ۴۴۸ واحد مسکونی نیز در شهر سلفچگان توسط تعاونی‌های قم در دست احداث است که هم اینک از پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی برخوردار می‌باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: با موافقت استاندار قم، کارفرمایان واحد‌های صنعتی می‌توانند با دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی در قالب خود مالکی، برای کارگران خود واحد مسکونی احداث کنند.

وزیری راد همچنین با اشاره به طرح «کارگر مالکی» نیز گفت: هدف از اجزای این طرح ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی کارگران در تکمیل واحد‌های مسکونی متعلق به خود و یا سایر پروژه‌ها در راستای کاهش هزینه‌های احداث و همچنین درآمدزایی است.

وی افزود: در قالب طرح کارگر مالکی که در واقع تکمیل واحد مسکونی کارگران توسط خودشان است شاهد به حداقل رسیدن مصالح و سایر تجهیزات در طرح نهضت ملی قم هستیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/j8xb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا