اجتماعی

سمپاشی 6 هزار هکتار از مزارع قم با پهپاد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبرداد:

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: امسال استفاده از پهپاد برای سمپاشی و مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی استان نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی همراه خواهد بود و ما بیش از ۶ هزار هکتار از مزارع این استان را با این روش سمپاشی می‌کنیم.

به گزارش ندای قم، رضا لطیفی زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع در قم دارای نسبت به روش‌های سنتی مزایای فراوانی دارد و به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی قم با همکاری بهره‌برداران توسعه استفاده از این روش را برای مبارزه با آفات دنبال می‌کند.

وی افزود: در همین رابطه، پیش‌بینی‌های لازم برای تامین پهپادهای مورد نیاز انجام شده‌است و سازمان جهاد کشاورزی قم در نظر دارد با همکاری بانک‌های عامل شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که می‌خواهند پهپادهای سمپاش خریداری و در این خصوص فعالیت کنند را، بیش‌ازپیش فراهم کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدام‌های مهم برای توسعه استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع استان،‌ آموزش بهره‌برداران و معرفی مزایای این روش به آنان است که در این خصوص نیز سازمان جهاد کشاورزی قم برنامه‌های ترویجی خوبی را تدارک دیده‌است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mfyv

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا