اجتماعی

سربازان دارای بیش از ۳ فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قم:

ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سربازانی که بیشتر از ۳ فرزند داشته باشند از گذراندن خدمت سربازی معاف می‌شوند.

به گزارش ندای قم ؛مطابق جدید‌ترین اطلاعیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، بر اساس موافقت فرمانده کل قوا افرادی که بیشتر از ۳ فرزند داشته باشند (۴ فرزند و یا بیشتر) از گذراندن خدمت سربازی معاف خواهند شد.

این اطلاعیه تمامی مشمولان خدمت سربازی اعم از غیر غایب، غایب و کارکنان در حال خدمت را شامل می‌گردد.

سرهنگ میرزایی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، گفت: مشمولان وظیفه دارای ۳ فرزند و بیش‌تر شامل معافیت از خدمت دوره ضرورت می‌شوند.

وی در ادامه گفت: برابر دستورالعمل اجرایی مشمولان غائب و غیر غائب دارای سه فرزند و بیش‌تر می توانند از تاریخ تصویب طرح ۱۴۰۲/۱/۲۱ تا پایان سال ۱۴۰۴ از این معافیت‌ها استفاده کنند.

سرهنگ میرزایی افزود: مشمولان یا کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای سه فرزند و شرط سنی ۴۰ سال را دارند بعد از گذراندن دوره مقدماتی از این معافیت بهره مند می‌شوند.

وی افزود: تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قم بیان کرد: همچنین برای فرزند اول سه ماه کسر خدمت، برای فرزند دوم چهارماه کسر خدمت، برای فرزند سوم پنج ماه کسر خدمت و برای همسر هم دو ماه کسر خدمت در نظر گرفته شده است.

سرهنگ میرزایی در پایان یادآور شد: تمامی کسانی که در نظر دارند از این نوع معافیت استفاده کنند با در دست داشتن مدارک شامل اصل شناسنامه، اصل سند رسمی ازدواج و تاییدیه ثبت احوال به مراکز پلیس ۱۰+ سطح استان مراجعه کنند و از این نوع معافیت استفاده کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a5fy

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا