اجتماعی

سالانه  باید ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسی در قم ساخته شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت : بر اساس برآوردها در هر سال تحصیلی تقریبا ده هزار دانش آموز به تراکم دانش آموزی افزوده می شود که همین افزایش تراکم دانش آموزی نیاز به ساخت ۲۵ کلاس ۱۲ کلاسه دارد بنابراین سالانه باید ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه را داشته باشیم.

به گزارش ندای قم به نقل ازایسنا ،احمد رضا اجتهادی در گفت و گویی اظهارداشت : تلاش فوق العاده ای توسط سازمان نوسازی مدارس مجموعه اداره کل نوسازی مدارس و دیگر مجموعه های استانی و ملی جهت تأمین فضای آموزشی در استان قم در طول سالیان گذشته انجام شده و در این بین حضور خیرین هم چشمگیر بوده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان این که خیرین به صورت فوق العاده‌ ای در عرصه مدرسه سازی حضور دارند و مجموعه های دولتی را در این راستا کمک می کنند، ادامه داد:  نگاه ما به خیرین صرفا نگاه مالی نیست لذا رویکرد ما به جهت توسعه فرهنگ خیری است اگر چه یکی از برکات آن تامین اعتباراتی است که در راستای تأمین فضای آموزشی انجام می شود.

اجتهادی با اشاره به مهاجر پذیر بودن و نرخ زاد و ولد در استان ادامه داد: با وجود همه تلاش هایی که در طول سالیان گذشته انجام شده و هر ساله تعداد قابل توجهی مدارس تحویل داده می شود استان قم جایگاه ۲۷ را در سرانه فضا های آموزشی کشور دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با تأکید بر این که میانگین سرانه فضای آموزشی کشوری ۵ و دو دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز است، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در استان قم ۴ و دو دهم  است که در نتیجه حدود یک متر مربع نسبت به میانگین دچار کمبود فضا هستیم و با توجه به جمعیت ۲۷۰ هزار نفری دانش آموزی استان ۲۷۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی داریم.

۲۷۰هزار متر مربع کمبود فضا آموزشی در استان قم

اجتهادی با بیان ۲۷۰هزار متر مربع کمبود فضا آموزشی در استان متذکر شد: سالانه باید ۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه احداث کنیم که ظرف ۵ سال این کمبود ۲۷۰ هزار متر مربعی فضای آموزشی را جبران کنیم البته این در حالی است که میانگین کشوری تغییری نداشته باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم یادآور شد: بر اساس برآورد ها در هر سال تحصیلی تقریبا ده هزار دانش آموز به تراکم دانش آموزی افزوده می شود که همین افزایش تراکم دانش آموزی نیاز به ساخت ۲۵ کلاس ۱۲ کلاسه دارد بنابراین سالانه باید ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه را داشته باشیم.

اجتهادی با بیان این که استان به طور کلی یک محرومیت در خصوص سرانه فضا های آموزشی دارد، اظهار کرد: این نوید را می دهیم که مهر ماه خوبی را در حوزه تحویل مدارس خواهیم داشت و در صورت تأمین اعتبارات پیش بینی شده در حدود ۱۹ پروژه آموزشی را در سال تحصیلی جدید به آموزش  و پرورش جهت بهره برداری تحویل داده خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به این که اخیرا طرح رسیدگی و توانمند سازی محلات کم برخوردار در سطح استان ابلاغ شده، بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در کل کشور شناسایی شده اند که در اولویت تامین زیرساخت ها هستند و از این میزان استان قم ۳۲ محله کم برخوردار در حوزه های مختلف بهداشتی، آموزشی، فضای سبز و… را به خود اختصاص داده است که با توجه به کمبود فضای آموزشی، تعدادی از مناطق هدف در استان را به این حوزه اختصاص داده‌ ایم.

 

وی با بیان این که ۳۷ میلیارد تومان از منابع اعتباری ملی در حوزه محرومیت زدایی در سال مالی ۱۴۰۰ تخصیص پیدا کرد و اعتبار ۵ پروژه از این محل تأمین گردید، اضافه کرد: ما در این محلات کم برخوردار نزدیک به  ۱۸ پروژه فعال داریم که برخی از این ها در سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/5z9c

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا