اجتماعی

ساختمان جدید پلیس فتا قم به بهره برداری رسید

با حضور استاندار قم ؛

ساختمان جدیدپلیس فتا قم با هزارمترمربع زیربنا در سه طبقه و در بلوار جمهوری اسلامی ابتدای ۳۰متری قائم(عج) ساخته شده است روز شنبه با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای قم ، استاندار در جمع فرماندهان،روسا و مدیران فرماندهی انتظامی استان قم در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید پلیس فتا با بیان اینکه پلیس با به خطر انداختن جان خود برای استان امنیت به ارمغان می‌آورد، به زحمات صورت گرفته در حوزه پلیس فتا اشاره و استان قم را در ارتباط با مقوله پیشگیری و مبارزه با جرائم در حوزه فضای مجازی پیشرو سایر استان‌های کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه قبل از هر چیزی باید فرهنگ استفاده از آن را آموخت تصریح کرد: بحمدالله پلیس ما هوشیار و زحمات آن اثرگذار است و ما نباید هیچگاه از فناوری روز به دور باشیم.
پلیس ما امروز در ارتباط با فضای مجازی عقب نیست
سیدمحمدآقامیری، فناوری اهمیت هوش مصنوعی را یادآور و خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای بخواهند هوش مصنوعی را مبدا کلاهبرداری خود قرار دهند بنابراین نیاز به قانون مدون و جرم انگاری در این حوزه مهم ارزیابی می‌شود.
وی با بیان اینکه پس از شکل‌گیری پلیس فتا تقریباً فضای کلاهبرداری در حوزه مجازی ناامن شده است افزود: امروز هر کسی جرات نمی‌کند در این فضا توهین، افترا و تهمت بزند و با اوایل وضع فرق کرده است.
استاندار قم با تاکید بر اینکه پلیس ما امروز در ارتباط با فضای مجازی عقب نیست، این فضا را فضایی حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: بایستی بیش از پیش مراقب بود تا کلاهبرداری‌ها و انتقال پیام‌ها باعث ایجاد فضایی مسموم بر علیه مردم ایجاد نشود.
وی در ادامه به فضای تبلیغی توسط بلاگرها در فضای مجازی اشاره و افزود: فعالیت بلاگرها از چشم پلیس دور نمانده و ما زحمات شما را می‌بینیم.
آقامیری در ادامه با تحسین از عملکرد پلیس قم و کسب رتبه‌های اول تا سوم در حوزه‌های مختلف ماموریتی نسبت به سایر استان‌های کشور تصریح کرد: این مهم با مدیریت مطلوب سردار «میرحیدری» فرمانده انتظامی استان قم و مجموعه تحت امر وی صورت گرفته که به همه خدا قوت گفته و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون توام با سلامتی دارم.
مجموعه فتای استان کارشناسانی زبده، خوش فکر و جوان دارد
فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این مراسم گفت: پلیس فتا پلیس نوپایی بوده و ضرورت ایجاب می‌کند در ارتباط با تقویت مجموعه در ارتباط با فضای این مجموعه، نیروی انسانی و تجهیزات، توجه بیشتری به آن داشت.
وی افزود: بحمدالله مجموعه فتای استان کارشناسانی زبده، خوش فکر و جوان داشته و در مقابله با دسیسه‌های استکبار جهانی که به دنبال برهم زدن نظم و ترویج جرایم بوده هوشیار هستند.
سردار میرحیدری با تاکید بر اینکه نیروهای استان متعهد ،متدین و کارآمد هستند و در قبال دفاع از حقوق مردم مجاهدت می‌کنند، تصریح کرد: مجرمان همواره به دنبال تضییع حقوق مردم هستند که به لطف الهی همکاران در حوزه کنترل جرائم اقدامات خوبی انجام و نتایج مطلوبی در این حوزه کسب شده است.
وی گفت: در ۶ ماهه اول امسال در موضوعات مختلف مانند انتخابات پلیس فتای استان، پشتیبان پلیس امنیت استان بوده که با رصدهایی صورت گرفته در حوزه کنترل مجرمین اقدامات ارزنده‌ای را شاهد بوده‌ایم.
فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد : این پلیس در حوزه «طرح نور»سهم قابل توجهی در فضای مجازی جهت شناسایی و رصد عناصری که خود باخته و یا عامل استکبار بودند داشته و افراد به پلیس امنیت اخلاقی و سپس به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، همچنین در ارتباط با آسیب پذیری‌های سایت‌های مختلف و در جهت جلوگیری از هک و افشای اطلاعات اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و پرونده تشکیل شده است.
شناسایی، پرونده تشکیل و کشفیات ۹۹/۴۲ درصد رشد داشته است
فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه باندهای سرقت که مبادرت به کلاهبرداری، فیشینگ و رمز ارز داشتند شناسایی، پرونده تشکیل و کشفیات ۹۹/۴۲ درصد رشد داشته از کاهش ۳ درصدی جرائم خبر داد.
وی ادامه داد: با رصد پرونده‌های مجرمانه در نیمه اول امسال ۷۵۰ پرونده تشکیل و در بحث جرم‌یابی و برخورد با مجرمین ۲هزار و ۷۰۰ لینک مخصوص مجرمانه شناسایی که نسبت به مسدود سازی اقدام و این پلیس رتبه سوم را در این رابطه در کشور کسب کرده است.
سردار میر حیدری با بیان اینکه اقدامات بیشتر در جهت آموزش و ارتقإ سطح دانش شهروندان می‌باشد، اضافه کرد: همکاران ۳ میلیون بازدید از شبکه‌های اجتماعی در نیمه اول امسال داشتند که بیانگر میزان فعالیت آنهاست.
خاطرنشان می‌شود: ساختمان جدیدپلیس فتا با هزارمترمربع زیربنا ودرسه طبقه ودربلوارجمهوری اسلامی ابتدای ۳۰متری قائم ساخته شده است

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/44u6

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا