اجتماعی

زنگ آغاز سال تحصیلی در قم نواخته شد

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید طی آیینی با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور روز شنبه در مدرسه دخترانه حضرت زهرا(س) استان قم نواخته شد.

به گزارش ندای قم، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در آیین بازگشایی مدارس قم که صبح روز شنبه همزمان با سراسر کشور با حضور دکتر میثم لطیفی؛ رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سردار موحد؛ فرمانده سپاه استان، احمد حاجی زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری، ابوالقاسم مقیمی؛ معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت، عباس ذاکریان؛ فرماندار قم، میر حیدری؛ فرمانده انتظامی استان قم و دیگر مسئولین استانی در واحد آموزشی دختران حضرت زهرا(س) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی، عنوان کرد: امروز با ۳۰۵ هزار دانش آموز در ۱۶۰۰ مدرسه و در بیش از هزار کلاس و با حدود ۱۶ هزار پرسنل آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم.

وی در خصوص اهمیت امر تعلیم و تربیت، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بخشنده‌ترین مردم پس از من کسی است که دانشی را فرا گیرد و آن را بگستراند چنین کسی در قیامت یک امت محسوب می‌شود».

رحیمی با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش مدرسه قوی و ایران قوی است، افزود: امسال دانش‌آموزان ما سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ را با شعار نشاط معنوی، رعایت قانون و احترام به معلم؛ و فرهنگیان ما با شعار من دانش‌آموزانم را مانند فرزندان خود می‌دانم، آغاز خواهند کرد.

۳۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش شدند

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این مراسم گفت: از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شدند.

میثم لطیفی روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه حضرت زهرا(س) قم افزود: سال تحصیلی جدید کشور با حضور ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و یک میلیون معلم از امروز بصورت رسمی آغاز شد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در کنار مطالعات علمی، مطالعات جانبی خود را بیشتر کنند و کتاب‌های مناسب که دیدی عمیق در جهان با آنها می‌دهد را در دستور کار قرار بدهند.

وی اظهارداشت: از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد تحولات و رشد در همه عرصه‌ها بخصوص در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی هستیم.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز به یک قدرت بلامنازعه موشکی و نظامی تبدیل شده در حالیکه قبل از انقلاب در عرصه‌های مختلف وابسته به خارج از بودیم.

لطیفی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسأله تحکیم بنیان خانواده یک دغدغه جهانی است ، اظهار داشت: رییس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل متحد اشاره‌های دقیقی به آن کرد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با حضور در دفتر این مدرسه پای صحبت‌های تعدادی از مدیران و معلمان قمی نشست.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/r4ml

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا