اجتماعی

راه اندازی چهار ایستگاه نسل پنجم تلفن همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم خبرداد:

مدیرکل ارتباطات استان قم از راه اندازی چهار ایستگاه نسل پنجم تلفن همراه در شهر قم خبر داد و گفت: یکی ازاقدامات مهم سال اخیر احداث ۱۲ ایستگاه ارتباطی شرکت ارتباطات همراه برای این استان بوده که تاکنون در مجموع ۳۴۴ ایستگاه ارتباطی در استان دایر است.
به گزارش ندای قم ،جواد غلام پور با بیان اینکه همه روستاهای بالای بیست خانوار این استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، افزود: ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار از تلفن ثابت بهره مند شده‌اند.
غلام پور با اشاره به اینکه در فاز نخست اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی، ۲۰۱ کیلومتر فیبرنوری برای اتصال ۱۴ ایستگاه ارتباطی روستایی اجرا شده است، افزود: با تعامل و همکاری شهرداری قم، توسعه پهن‌باند و فیبرنوری در شهر قم، ایجاد دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی به فیبرنوری زودتر از موعد آغاز شده است و در شش ماه اخیر ۴۲ کیلومتر فیبرنوری شهری اجرایی شده است.
غلام پور با اشاره به جایگاه مطلوب استان قم در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، استان قم با دارا بودن امتیاز ۷.۶۵ رتبه ششم کشوری شاخص IDI را به خود اختصاص داده که بالاتر از میانگین کشوری بوده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۰.۳۲ واحد افزایش یافته است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/n0cf

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا