اجتماعیویژه

راه آهن قم در جایگاه سوم کشور درحمل و نقل مسافر

مدیرکل راه آهن قم خبرداد:

ندای قم / گفت و گو / روح اله کرمانی ؛مدیرکل راه آهن قم گفت: در بحث حمل و نقل مسافر، راه آهن قم بعد از مشهد و تهران، جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
غلامحسین دباغ درگفت و گوی اختصاصی با «ندای قم » با اشاره به اینکه 540 کیلومتر خط ریلی اصلی ،914 کیلومتر خط معادل و 42 کیلومترخطوط صنعتی- تجاری در استان قم وجود دارد اظهارداشت:روزانه 8 قطار مسافری از مبدا قم به مشهد و برعکس تردد دارد و50قطار مسافربری نیز روزانه از ایستگاه مرکزی قم و ایستگاه محمدیه عبور می کند و روزانه بیش از 9 هزار مسافر در این دو ایستگاه سوار و پیاده می شوند.
وی افزود:در حاضر روزانه 14 قطار مسافری حومه ای بین قم و تهران و برعکس تردد دارد و اقدام به جابجای مسافران می نمایند.
دباغ ادامه داد: هزینه بلیت قطار قم- تهران هفت هزار تومان است که با توجه به دسترسی مناسب به دو ایستگاه مبدا و مقصد و ایمنی سفر ریلی، می تواند نقش مهمی در جابجایی مسافر و زائرین به استان داشته باشد.
دباغ اضافه کرد:با جابجایی 877 هزار 374 نفر در نه ماهه امسال 62 درصد رشد جابجای مسافربه نسبت همین مدت در سال گذشته در بخش قطارهای حومه ای قم – تهران و بالعکس داشته ایم.
وی اگفت: همچنین در بحث ورود و خروج مسافر در 9 ماهه سال جاری به طور کلی با جابجایی یک میلیون و 943 هزار و 589 نفرمسافر 47درصد در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد داشته ایم.
وی تصریح کرد: روزانه 800واگن باری به ایستگاه گارمانوری وارد و خارج می شودودر این ایستگاه اقدامات پیشتیبانی و تعمیرات
قطارها نیز انجام می شودو4 خط ایستگاه گارمانوری به گمرک قم متصل است و خدمات گمرگی به آسانی به صاحبان بار ارائه می شود.
مدیرکل راه آهن استان قم خاطرنشان کرد:درحوزه بار بین الملل در نه ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل شاهدرشد132درصدی جابجای بار هستیم که عمده بارها شیشه، گرانول ، سنگ های تزیینی،میلگرد،روغن صنعتی وگچ به مقصد افغانستان ،ترکیه و کشورهای آسیای میانه است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسازی ایستگاه محمدیه قم و نیز طرح توسعه ایستگاه مرکزی گفت: در این نوسازی سعی شده است در حدامکان شرایط مناسبی جهت ارائه خدمات رفاهی و تفریحی برای مسافران فراهم شود.
دباغ درپایان گفت: با توجه به امکانات خوب ایجاد شده در ایستگاه جمکران مقررگردیده است 5 هکتار زمین در اطراف این ایستگاه
برای ایجاد یک لوپ تملک شود تا مسافران بجای ایستگاه محمدیه در ایستگاه جمکران پیاده شوندوقطار ها بعداز پیاده شدن مسافران
دورزده به سمت کاشان و ایستگاه محمدیه ادامه مسیر دهند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mq5u

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا