اجتماعی

جمع‌آوری آلاچیق‌های بدون مجوز در محورهای سلفچگان

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان خبرداد:

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان از اجرای طرح جمع‌آوری آلاچیق‌ها و دکه‌های دستفروشی بدون مجوز در محورهای قم- راهجرد و سلفچگان- دلیجان خبر داد.
به گزارش ندای قم ،حامد قنبری در گفت‌وگویی از اجرای طرح رفع تجاوز از حرایم جاده ای بخش سلفچگان خبر داد و گفت: بیشتر محورهای برونشهری بخش سلفچگان ترانزیتی و از کریدورهای مهم جاده ای درسطح راههای کشور است.
وی با یادآوری این نکته که هر گونه تصرف و تجاوز به حرایم راه ضمن خدشه به مرا و منظر جاده ای، سبب اختلال درترافیک مسیر می‌شود، افزود: استقرار ناهمگون، غیرمتعارف و ناایمن آلاچیقها و دکه‌های دستفروشی فاقد مجوز درحاشیه راهها تاکنون سبب وارد آمدن خسارات گاه جبران‌ناپذیری به کاربران گرامی و اختلال در ترافیک جاده ای شده است.
سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان گفت: پیامدهای اجتماعی استقرار اماکن بدون مجوز در حریم راهها از سویی و عاملیت در وقوع حوادث جاده ای بویژه درمحل پارکینگهای اضطراری، از سویی دیگر ضرورت برخورد با ناهنجاریهایی از این دست را دو چندان کرده است.
وی به تمهیدات صورت گرفته برای اجرای طرح رفع تجاوز از حرایم جاده ای بخش سلفچگان پرداخت و تصریح کرد: پس از بازدیدهای میدانی مستمر و تذکرهای شفاهی و کتبی به دستفروشان بدون مجوز، حسب دستور مقام محترم قضایی برای رفع تجاوز از حرایم راه، عوامل اجرایی اداره متبوع با همراهی ضابط قضایی ( عوامل انتظامی)، نسبت به جمع آوری آلاچیق ها و دکه های دستفروشی بدون مجوز در حاشیه بزرگراه‌های قم- راهجرد و سلفچگان –دلیجان اقدام شد.
قنبری تعداد عوامل اجرایی دخیل در انجام طرح را بیش از 20 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین 8 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک این اداره برای اجرای طرح مورد استفاده قرار گرفتند .
سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان بیان کرد: راه، ابنیه فنی و حریم آن در زمره سرمایه های ملی و صیانت از آنها ضمن حفظ سرمایه ها، نقش تعیین کننده در تامین ایمنی جاده ای دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/j5b7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا