اجتماعی

جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات در استان قم برگزار می شود

به همت شورای زکات استان قم:

کمیته امداد استان قم به عنوان دبیر ستاد زکات استان با هدف احیای بیش از پیش این فریضه الهی، جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات را در بهمن ماه امسال برگزار می کند.
به گزارش ندای قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد و دبیر ستاد زکات استان قم با بیان اینکه بنا بر نص صریح قرآن کریم، توجه به زکات به عنوان یک فریضه الهی به شمار می رود گفت: این فریضه الهی از مصادیق بارز برقراری عدالت اجتماعی در جامعه هم هست.
وی لزوم ترغیب و تشویق مردم به پرداخت زکات را خاطرنشان و اظهار کرد: مهمترین اهداف جشنواره علمی، تکریمی، ترویجی زکات که بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد احیای بیش از پیش این فریضه مهم و بررسی راهکارها و راهبردها و استعدادسنجی و ظرفیت سنجی تبلیغاتی و رسانه ای آن است.
مسعودیان راد مقاله نویسی، شعر، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، انیمیشن، عکاسی، طراحی پوستر و عکس نوشته، نقاشی و خوشنویسی را محورهای 10 گانه جشنواره اعلام و تصریح کرد: شرکت کنندگان در بخش مقاله جشنواره می توانند آثار خود را در پنج موضوع به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر ستاد زکات استان ادامه داد: بررسی نقش زکات در احیاء بانکداری اسلامی، راهکارهای بکارگیری زکات در مسیر رونق اقتصادی، نقش زکات در توازن اجتماعی و رفع فاصله طبقاتی، آثار تربیتی زکات در جامعه اسلامی و نقش زکات در امنیت افزایی سیاسی و اقتصادی جامعه موضوعات ویژه بخش مقاله نویسی این جشنواره هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را بیستم دیماه 1401 اعلام کرد و گفت: علاوه بر اهدای تندیس و لوح تقدیر به برگزیدگان، در هر رشته نفر اول 50 میلیون ریال، نفر دوم 30 میلیون ریال و نفر سوم 20 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
دبیر جشنوراه علمی، ترویجی و تکریمی زکات اضافه کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق نشانی اینترنتی zakatqom@mailfa.com و آی دی @zakatqom در پیام رسان ایتا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9zs8

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا