مدیرکل پست استان قم گفت: در ۶ ماه نخست سال، ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله پستی در قم جابهجا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳.۱ درصدی ترافیک پستی استان را نشان میدهد.
به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا،ابوالفضل باقری منش روز یکشنبه در گفتوگویی به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی پست، بیان داشت: حجم بالای ترافیک مرسولات پستی در قم نشان از اعتماد بالای مردم به اداره کل پست استان است و اقشار مختلف برای ارسال مرسوله مورد نظر خود پست را انتخاب میکنند.
وی افزود: ۱۲۴ واحد پستی در قم فعال است که بخش قابل توجهی از آنها همچون دفاتر پیشخوان، نمایندگان پستی و کارگزاران روستایی، مرتبط با بخش خصوصی است که اداره کل پست استان قم با همکاری این مجموعهها توانسته با ارتقا عملکرد و رشد ترافیک پستی در سالجاری، مرسولات پستی مردم را به سرعت و با دقت جابهجا کند.
وی با اشاره به این که بخش قابل توجهی از رشد ترافیک پستی استان مرتبط با خریدهای آنلاین و تجارت الکترونیک است، ادامه داد: امسال ۵۰ قرارداد با مجموعهها و کسبوکارهایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعال هستند منعقد کردیم، از سالهای گذشته نیز قراردادهایی در این قالب داشتهایم و اکنون بیش از ۱۳۰ قرارداد در حوزه تجارت الکترونیک با مجموعههای اقتصادی فعال در این بخش داریم.
باقری منش در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات پست در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین علاوه بر ترافیک پستی روزانه استان که به طور میانگین شامل ۳۵ هزار مرسوله وارده و صادره است، بیش از ۴۰ هزار ترافیک گذرنامه دایمی داشتیم، همچنین تحویل گذرنامههای موقت و پاسخ به تقاضای مردم در مراجعههای حضوری به پست از دیگر اقدامهایی بود توسط ستاد اربعین اداره کل پست استان انجام شد.
وی بیان داشت: در بخشهای دیگر هم اداره کل پست استان قم عملکرد خوبی دارد و اکنون اطلاعات جغرافیایی ۹۵ درصد از اماکن قم به هنگام شده و دارای کد پستی ۱۰ رقمی است و روند تعیین کد پستی برای اماکن باقیمانده نیز با همکاری شهرداری درحال پیگیری است، همچنین شرکتهای گاز و برق به صورت برخط به سامانه پست برای دریافت کد پستی متصل هستند و دیگر نیازی به مراجعه مردم برای تاییدیه کد پستی نیست، شرکت آبفا استان نیز در حال اتصال به این سامانه است.
وی ادامه داد: اداره کل پست استان قم همواره برای تحول و نوآوری در انجام وظایفی که برعهده دارد، تلاش میکند و در همین رابطه به دنبال خدمترسانی هرچه بهتر به مراجعه کنندگان به پست هستیم و میکوشیم با بهروزسازی تجهیزات پاسخگوی نیازهای مردم بهویژه در بخش جابهجایی مرسولات پستی مرتبط با خریدهای آنلاین و تجارت الکترونیک باشیم.