اجتماعی

تولید ۹۲۵ هزار تُن محصولات دامی طی سه‌سال گذشته

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبرداد:

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طی دولت سیزدهم در حدود سه سال گذشته ۹۲۵ هزار تُن محصولات دامی شامل تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و شیر در این استان تولید شد.

به گزارش ندای قم، منصور دیان اردستانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در همین رابطه طی مدت یاد شده بیش از ۷۵ هزار تُن گوشت مرغ، ۳۴۲ هزار تُن تخم مرغ، ۸۱ هزار تُن گوشت قرمز و ۴۲۷ تُن شیر توسط بهره‌برداران حوزه دام و طیور استان قم تولید شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۸۰۰ درخواست فنی در خصوص واحدهای مرغداری استان مورد بررسی قرار گرفت و ۲۳ جلسه و همایش پیرامون راهکارهای استفاده از بقایای کشاورزی در خوراک دام با حضور کشاورزان و دامداران در قم برگزار شد.

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته در حدود سه سال گذشته اقدام‌های لازم برای اصلاح نژاد دام سبک و سنگین برای بیش از ۱۲ هزار راس دام در قم انجام شد و برای ۷۳۷ هزار راس دام کار پلاک کوبی و هویت گذاری صورت گرفت.

گفتنی است افزایش تعداد واحدهای مرغداری‌ فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/cxy2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا