اجتماعی

توزیع 2600 بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند

ازمحل عواید موقوفات و دررزمایش مهر تحصیلی صورت می‌گیرد؛

اداره کل اوقاف استان قم در قالب رزمایش مهر تحصیلی 1401، دو هزار و 600 بسته نوشت‌افزار ایرانی را از محل عواید موقوفات برای توزیع بین دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند تدارک دیده است.
به گزارش ندای قم آیین شروع رزمایش مهر تحصیلی 1401، پیش ازظهر روز سه شنبه در سالن کوثر آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد.
در این مراسم، علاوه بر مدیرکل، روسای مناطق و معاونان اوقاف استان قم، ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استاندار، عباس ذاکریان فرماندار قم، صادقخانی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قم و جمعی دیگر از مسئولان شهری و استانی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم، مقیمی معاون استاندار، صادقخانی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک و حجت‌الاسلام صمدانی رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم سخنرانان برنامه بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:
وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم دراین رزمایش با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در کنار انفاق و صدقات گفت: وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ بوده و هست.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: در مسائل دینی و مذهبی، به شدت نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها هستیم.وی افزود: باید قدردان فرصتی باشیم که در نظام جمهوری اسلامی و برای خدمت‌رسانی در اختیار ما قرار رفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نباید نگران حوادث و جولان‌های مقطعی دشمنان باشیم گفت: در ماجرای عاشورا، لشکر یزید حاضر نشد حتی جرعه‌ای آب به امام حسین(ع) و یارانش بدهد و او به ظاهر خود را پیروز می‌دانست ولی امروز می‌بینیم که سفره‌ای به طول جاده نجف تا کربلا به یاد حسین(ع) گسترده شده است.
وی ادامه داد: مسیری که در پیش گرفته‌ایم به پیروزی نهایی جبهه حق با ظهور حضرت ولی عصر(عج) می‌انجامد.اسکندری با اشاره به اهمیت انفاق و صدقه در اسلام عنوان کرد: طبیعی است که گروه‌هایی در جامعه و به هر دلیل توانایی اداره امور زندگی خود را ندارند بنابراین تاکید شده که توانمندان به یاری آنها بشتابند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در کنار انفاق و صدقات گفت: وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ بوده و هست.وی اضافه کرد: موکب امامزادگان استان قم امسال در شهر سامراء برپا شد و به شهادت مقامات و زائران ایرانی و عراقی، یکی از بهترین مواکب بود.
اسکندری تصریح کرد: اگر از ظرفیت بقاع متبرکه به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد چنانکه با شیوع کرونا و با محوریت حرم مطهر امامزادگان، در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و همچنین از عواید موقوفات در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان توسعه و پیشرفت هر کشور است گفت: هزینه‌ها در این بخش زیاد هستند و همه باید کمک کنند تا شاهد توسعه سیستم آموزشی باشیم.
وی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان قم تا آنجا که امکان داشته باشد در کنار آموزش و پرورش خواهد بود ولی نیازمند همگرایی در این زمینه هستیم.
معاون استاندار قم:
رزمایش مهر تحصیلی از موفق‌ترین طرح‌های اوقاف است
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم نیزدراین رزمایش گفت: رزمایش مهر تحصیلی، اثر مستقیمی روی وضعیت خانواده‌های نیازمند دارد و از موفق‌ترین طرح‌های اجتماعی اوقاف به شمار می‌رود.
ابوالقاسم مقیمی اظهار کرد: امسال و در آستانه اربعین حسینی، ۳۱۸ هزار مسافر در قم اسکان یافتند که زمان اسکان آنها یک تا سه روز بوده است.وی افزود: همچنین در این مدت یعنی در یک بازه 20 روزه، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به قم وارد شدند.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید نگاه ویژه‌ای به مسئله زیارت داشته باشند گفت: واقعیت این است که از نظر زیرساختی در حوزه زیارت کمبود داریم و هنوز به صورت جدی به این مسئله ورود نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: اگر در بحث توریسم زیارتی، تنها سهم یک درصدی از شیعیان جهان را برای ایران لحاظ کنیم، باید سالانه حدود ۳۰ تا ۶۰ میلیون زائر در سال به کشورمان مسافرت کنند در حالیکه هم اکنون، مجموع سفرهای توریستی بسیار کمتر از این رقم است.
وی ضمن تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برای پرداختن به مسئله امامزادگان و تبدیل آنها به قطب فرهنگی خاطرنشان کرد: از دیگر وجوه بارز مدیریتی در اوقاف قم، بکارگیری نیروهای جوان در مدیریت بقاع متبرکه است که اثرات و برکات آن کاملا دیده می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه مجموعه اوقاف تعامل و اقدامات خوبی در سطح استان داشته است گفت: البته ضرورت دارد پیوند محکمتر و موثرتری میان دستگاه‌های فرهنگی و خدمت‌رسان در سطح استان قم برقرار شود.
معاون استاندار قم با اشاره به رزمایش مهر تحصیلی که اثری مستقیم در وضعیت مردم نیازمند دارد عنوان کرد: پرداختن به مسئله محرومان و مواسات از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در این راستا گروه‌های مردمی متعددی شکل گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: بقاع متبرکه باید مرجع و محور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در سطح محلات و مناطق مختلف شهر و روستا باشند.رزمایش مهر تحصیلی تجلی فعالیت‌های اجتماعی بقاع متبرکه است
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قم خبر داد:
اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس با همکاری اوقاف قم
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قم نیزدراین رزمایش گفت: همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) برنامه‌ای با همکاری اوقاف در مسجد امام حسن عسکری(ع) و با حضور اولیاء و مربیان برگزار می‌شود.
عبدالله صادق‌خانی اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه و نقشه راه این وزارتخانه برای توسعه سیستم آموزشی در سطح کشور است.
وی افزود: یکی از راهکارهای اجرای این سند، استفاده از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی است که از جمله دستگاه‌های همکار، اداره کل اوقاف استان قم است.
رئیس آموزش پرورش ناحیه یک قم خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با مسئولان اوقاف قم داشته‌ایم تا در حوزه قرآن و عترت کارهای مختلفی انجام دهیم.
وی ادامه داد: در این راستا و همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) برنامه‌ای با همکاری اوقاف در مسجد امام حسن عسکری(ع) و با حضور اولیاء و مربیان برگزار می‌شود.
صادق‌خانی تصریح کرد: همکاری‌های خوبی بین آموزش و پرورش با اوقاف استان به ویژه اوقاف ناحیه یک شهرستان قم صورت گرفته و همچنان تداوم دارد.
گفتنی است رزمایش مهر تحصیلی با هدف توزیع نوشت‌افزار و لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند برای شروع سال تحصیلی، یکی از برنامه‌های اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه است که با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.
در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 02 – 1401 هم اداره کل اوقاف استان قم با همراهی مراکز افق و از محل عواید موقوفات مرتبط، 2600 بسته نوشت‌افزار ایرانی را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان (هر بسته به ارزش تقریبی 480 هزار تومان) برای توزیع بین خانواده‌هایی که قبل از این شناسایی شده‌اند تدارک دیده است.
1600 بسته از این نوشت‌افزارها برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و هزار بسته هم برای دوره متوسطه آماده‌سازی شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/4jx0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا