اجتماعی

تلفن اورژانس اجتماعی قم بیش از 22هزاربار به صدا درآمد

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم:

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت :در سال 1401 تلفن اورژانس اجتماعی قم 22656 بار به صدا درآمد و کارشناسان این مرکز به کمک آسیب‌دیدگان ناشی از معضلات‌اجتماعی شتافتند.
به گزارش ندای قم ،دکترعلیرضا محمدی‌ افزود: در سال 1401 تلفن اورژانس اجتماعی قم 22656 بار به صدا درآمد و کارشناسان این مرکز به کمک آسیب‌دیدگان ناشی از معضلات‌اجتماعی شتافتند که از این تعداد تماس با خط 123 5879تماس مرتبط با گروه هدف اورژانس اجتماعی بوده است.
محمدی خاطرنشان کرد : خط اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط استان قابل شماره‌گیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردمی سه تیم اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کند و زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان‌خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت‌جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان آزاردیده و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند، افراد مشمول دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند. و در استان قم اختلافات حاد خانوادگی و کودک‌آزاری و همسرآزاری دلیل بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی قم در سال 1401 بوده‌است.
خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می شود
وی با اشاره به‌این‌که خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که مورد خشونت و یا آزار قرارگرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرارمی‌گیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده وی، آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی ارائه می‌شود.
محمدی کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع و ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی از جمله اهداف اورژانس اجتماعی است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/zswg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا