اجتماعیویژه

تشییع باشکوه پیکر‌های مطهرهفت شهید گمنام

با حضوراقشار مختلف مردم قم صورت گرفت ؛

در سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه‌زهرا(س) آیین تشییع پیکر پاک و مطهر هفت تَن از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه با حضور باشکوه جمع زیادی از مردم قم و برخی مسئولان برگزار شد.
به گزارش ندای قم ،پیکرهای مطهر این شهیدان پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل‌بیت‌(س) و اقامه‌نماز میت از سوی آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، با فریادهای لبیک یا زهرا و لبیک یا حسین مردم شهید پرور این استان، از صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه (س) تا میدان جانبازان تشییع و برای خاک‌سپاری به مکان‌های از پیش تعیین شده، انتقال پیدا کرد.
آیین تدفین پنج تن از این شهیدان روزیکشنبه در بوستان‌های گل‌ها، شهریار، حافظ و لاله همچنین دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای قم انجام گرفت.
۲ تن دیگر از این شهیدان نیز بیست‌وهشتم آذرماه جاری و اول دی‌ماه به ترتیب در شهرک صنعتی شکوهیه و بوستان شهدای آذر به خاک سپرده خواهند شد.
در این مراسم سید محمد آقامیری استاندار قم،، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در خانه ملت، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، عباس ذاکریان فرماندار شهرستان قم، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و مدیریت شهری قم نیز حضور داشتند.
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این ۷ شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه نیز پیکرهای مطهر این شهدا برای تشییع به بیرون از حرم مطهر منتقل شد و بر روی خودروهای حامل شهدا استقرار یافت.
مراسم تشییع از خیابان ارم به سمت چهارراه شهدا و از آنجا به سمت خیابان شهدا و میدان جانبازان ادامه یافت.
در طول مسیر تشییع شهدای گمنام نیز ایستگاه‌های صلواتی و موکب هایی برپا شده بود و از عزاداران فاطمی پذیرایی شد.
فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیات منه الذله»، «لبیک یا حسین علیه السلام» و «لبیک یا خامنه ای» در طول مسیر از سوی تشییع کنندگان تکرار می‌شد حاضرین در این مراسم با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید بیعت کردند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fuyq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا