فرماندار شهرستان جعفرآباد قم گفت: برای تسریع در استقرار ادارات در این شهرستان تازه تاسیس نیاز به احداث مجتمع ادارات داریم که ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ندای قم ،ذبیح الله عبداللهی درگفت و گویی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل هیات وزیران ادارات در شهرستانها باید در مجتمع ادارات مستقر شوند و بدین منظور زمین لازم را برای احداث آن در اختیار گرفتهایم و بودجه مورد نیاز را به استانداری قم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کردهایم.
وی یادآور شد که بودجه مورد نیاز برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان جعفرآباد هنوز به تصویب نرسیدهاست.
وی گفت: هم اکنون ادارههای جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شبکه بهداشت و درمان، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی، دامپزشکی، منابع طبیعی ، ورزش و جوانان و کمیته امداد در جعفرآباد مستقر شدهاند و دادگستری نیز به دادگستری شهرستان ارتقا یافتهاست.
عبداللهی گفت: ادارههای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی ، راهور و امور مالیاتی تا پایان سالجاری در جعفرآباد مستقر میشوند.
وی تاکید کرد: مهمترین مشکل برای ادارات کل استان نسبت به ایجاد اداره در شهرستان جعفرآباد این است که باید از وزارتخانههای خود چارت سازمانی شهرستانی دریافت کنند.
وی افزود: اکنون با مشکل تامین مکان برای استقرار ادارات مواجه هستیم و ادارههایی که مستقر شدهاند نیز از ساختمانهای موجود استفاده کردند.
فرماندار جعفرآباد در مورد علت استقرار نیافتن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بدین منظور نامه ای به وزارتخانه خود در تهران ارسال کرده است اما هنوز نتوانسته است مجوز لازم را بگیرد.
شهرستان جعفرآباد از دو بخش قاهان و مرکزی تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.
با مصوبه هیات دولت و پیگیری های استاندار وقت قم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستانهای جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.