اجتماعی

بهسازی محورهای روستایی شهرستان جعفرآباد

یک مسئول در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خبرداد :

سرپرست اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی – روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: طرح بهسازی محورهای روستایی شهرستان جعفرآباد، با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال و به طول ۲۵ کیلومتر اجرا شد.

به گزارش ندای قم، مجتبی مرادی در گفت‌وگویی از تکمیل طرح بهسازی محورهای روستایی شهرستان جعفرآباد استان قم خبر داد و اظهار کرد: به دلیل موقعیت شهرستان جعفرآباد و بخش‌های تابعه آن که از مناطق مهم کشاورزی – دامداری استان هستند، ارتقا ایمنی و صیانت از راه‌های مواصلاتی آن، اعم از فرعی – روستایی، در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی گفت: طی طرحی پیمانی که از ابتدای تیرماه امسال آغاز شد، بهسازی قریب 25 کیلومتر از راه‌های فرعی – روستایی این شهرستان اجرا شد.

مرادی توضیح داد: این طرح متناسب با وضعیت هر محور و در قالب عملیات‌های درزگیری پلیمری، روکش حفاظتی چیپ سیل، روکش آسفالت و…به مرحله اجرا درآمده است.

سرپرست اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی – روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه اعلام کرد: از مجموع 25 کیلومتر راه بهسازی شده در این طرح، 6.5 کیلومتر در قالب عملیات درزگیری پلیمری بهسازی شده‌اند.

مجتبی مرادی کوشکی افزود: محورهای روستایی تقاطع الویرآباد- پاچیان و بستان‌آباد- حیدرآباد، در زمره محورهای بهسازی شده با اجرای عملیات درزگیری پلیمری هستند.

وی اجرای عملیات روکش حفاظتی چیپ سیل در طول محورهای خدرآباد،حسین‌آباد- محمدآباد- حیدرآباد، دولت‌آباد، عسگرلی را از دیگر راه‌های بهسازی شده شهرستان جعفرآباد، در این طرح برشمرد و گفت: افزون بر 10.3 کیلومتر از راه‌های مذکور با اجرای روکش حفاظتی چیپ سیل ( در دولایه) بهسازی شده‌اند.

مرادی کوشکی در خصوص دیگر محورهای بهسازی شده در این طرح گفت: با اجرای یک‌لایه آسفالت دانه‌بندی باز و یک‌لایه آسفالت توپکا، جمعاً به طول 8.8 کیلومتر، محور کریم‌آباد- بستان و مسیر تقاطع‌های عسگر لی- الویر آباد، در شهرستان جعفرآباد بهسازی شده‌اند.وی اعتبار اجرایی پروژه بهسازی راه‌های فرعی – روستایی شهرستان جعفرآباد را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان و عنوان کرد: تمامی اعتبار تخصیصی این طرح از محل اعتبارات ملی – استانی، تأمین شده است.

سرپرست اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی – روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بازه زمانی اجرای طرح را یک‌ماهه اعلام و یادآور شد: باتوجه‌به همت جمعی دست‌اندرکاران اجرای طرح، به حمد ا… طی مدت یک ماه اعلامی پروژه تکمیل و در پایان تیرماه به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/g9um

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا