اجتماعی

بهره مندی۲ هزار و ۸۰۰ نابینا از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قم خبرداد:

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به نزدیکی به‌روز عصای سفید، گفت: در سطح این استان ۲ هزار و ۸۷۹ نابینا شناسایی شده که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش ندای قم ،سیدصادق میرئی در گفت وگویی اظهارداشت: بهزیستی قم با اجرای برنامه‌های مستمر پیشگیری و غربالگری در حد امکان در مسیر کاهش معلولیت های مختلف از جمله نابینایی حرکت می‌کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کمک‌هایی از سوی بهزیستی استان ویژه افراد نابینا در حوزه‌های تحصیلی، معیشتی، حق پرستاری، پرداخت مستمری و حق ویژه پرستاری برای نابینایان دارای ضایعه نخاعی صورت می‌گیرد.
وی ابراز کرد: مهم‌ترین مطالبات افراد نابینا و کم‌بینای قم را می‌توان در حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نام برد.
میرئی ادامه داد: بسیاری از افراد نابینا و کم‌بینا با تکیه‌ بر مهارت‌ها و تجارب خویش، به ظرفیت‌های لازم برای مشارکت فعال در عرصه‌های شغلی و اجتماعی دست‌ یافته‌اند ولی شاهد آن هستیم که فرصت‌های شغلی موردنظر این افراد در پس تبعیض و ناآگاهی دستگاه‌ها از بین می‌رود و افراد دارای اختلال بینایی به‌رغم توانمندی‌های ارزنده خویش از دستیابی به شغل مناسب محروم می‌گردند.
وی ابراز کرد: پیام اصلی روز ایمنی عصای سفید، شنیدن صدای نابینایان و درک مطالبات بر حق آنان برای دستیابی به یک زندگی سالم پویا و شکوفا است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/x3hk

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا