اجتماعی

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در اردیبهشت‌ماه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم خبرداد:

ندای قم/محسن عبداللهی: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در اردیبهشت‌ماه 1403 خبر داد.
به گزارش ندای قم ،دکتر فاضلی اظهارداشت : امروزه توسعه و رونق اقتصادی با محور افزایش توانمندسازی مهارتی و مشارکت جوانان در تولید و ثروت آفرینی از نیازها و مهمات حل مشکلات است.
وی افزود کدر گام دوم انقلاب بی شک، گسترش نهضت توسعه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در سطح آموزش عالی و جامعه راهگشا و زمینه ساز اشتغال برای جوانان خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه ای رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان بوده است چرا که آموزش­های مهارتی و نافع بودن آموزش‌محور، یک استراتژی مهم در همه دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته گشته است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد :بهره مندی از توانایی های جوانان و مردم و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم قطعا نگاه جدی به مقوله های مهارت آموزی و توانمندسازی را ضروری می‌سازد.
فاضلی خاطرنشان کرد :از این رو دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان بزرگترین سازه مهارتی کشور اقدام به برگزاری اولین کنفرانس با موضوع مهارت از ابعاد مختلف در کشور نموده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :این کنفرانس طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.
دکترفاضلی بیان داشت : کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.
وی در پایان گفت : در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qrl2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا