اجتماعی

برون‌سپاری مددکاران قمی برای نخستین بار در کشور

مدیرکل کمیته امداد استان قم خبرداد؛

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: برای نخستین بار در کشور، استان قم مددکاران خود را برون‌سپاری کرده است که نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

به گزارش ندای قم ،محسن مسعودیان‌راد عصر چهارشنبه ۲۶ مردادماه در جلسه محرومیت‌زدایی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تشکیل مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی در قم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم با استفاده از اعتبارات در قالب هم‌افزایی به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: همچنین به عنوان نخستین استان کشور در حوزه برون سپاری مددکاری گام برداشته‌ایم که توسط گروه‌های جهادی انجام شود که خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه ۲۳ هزار خانوار تحت حمایت داریم، مطرح کرد: به همین تعداد نیز افرادی وجود دارند که به طور غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تعامل هدفمندی انجام بگیرد شاهد دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اگر عملکرد گروه‌های جهادی هدفمند و هماهنگ نباشد در مواردی یکدیگر را خنثی خواهند کرد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های اطلاعاتی شاهد اتفاقات خوبی هستیم اما در این زمینه نیز به دستورهای ویژه نیاز داریم، تصریح کرد: نرم افزاری در این راستا ایجاد شده است تا بتوانیم یک بانک مشترک و جامع از مددجویان استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اعتبارات جذب شده در قالب تبصره ۱۸ و ۱۶، عنوان کرد: در تبصره ۱۸ حتی بیش‌تر از اعتبار مشخص شده توانستیم جذب اعتبار داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه در استان قم ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه اشتغال‌زایی وجود دارد، ابراز کرد: تمام موارد معرفی به بانک‌ها انجام شده است اما متاسفانه در پرداخت وام‌ها از سوی بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه فقر را نباید تنها مادی ببینیم، بیان کرد: همچنین راه حل رفع فقر نیز تسهیلات مادی نیست چراکه افرادی با مشکلات گوناگون وجود دارند که مشکلات مالی خود را به کل فراموش کرده‌اند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/sndi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا