اجتماعیویژه

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم کارفرمایان فعال تا مردادماه

مدیر کل تامین اجتماعی استان قم خبرداد:

ندای قم / روح اله کرمانی ؛مدیر کل تامین اجتماعی استان قم گفت: ۱۰۰ درصد جرایم کارفرمایان فعال کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان مرداد بخشیده می شود.
به گزارش ندای قم ،محمد عاشوری در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم کارفرمایان بابت پرداخت نکردن حق بیمه کارگران اظهارداشت: کارفرمایان برای بهره مندی از این طرح می‌توانند تا پایان مرداد به پایگاه اینترنتی es.tamin.ir مراجعه کنند.
عاشوری فعال بودن کارگاه‌ها و عدم کاهش نیروی انسانی در سال جدید را دو شرط بهره‌مندی از این بخشودگی بیان کرد و افزود: کارفرمایان می‌توانند اصل حق بیمه را هم حداکثر در ۱۲ قسط پرداخت کنند.
بیمه تامین اجتماعی ماهیانه ۶۲۴ میلیارد تومان درقم هزینه می‌کند
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت: این سازمان با بیش از ۹۸ درصد مراکز درمانی این استان طرف قرارداد است و به ۵۷ درصد شهروندان قم ارایه خدمت می‌کند.
عاشوری افزود: بیمه تامین اجتماعی چهار شعبه اصلی، پنج کارگزاری، یک شعبه اقماری در شهر جعفریه و یک بیمارستان در قم دارد.
درحال حاضر بیش از 61 هزار نفر در قم مستمری بگیر داریم
وی اضافه کرد: ۲۵۱ هزار و ۲۶۱ نفر از مردم قم تحت پوشش هستند که با خانواده‌هایشان ۸۲۷ هزار نفر معادل ۵۷ درصد جمعیت استان قم می‌شود.
وی ادامه داد: ۶۱ و ۶۴۹ نفر در قم مستمری‌بگیر، ۱۴۹ هزار نفر بیمه شده کارگری و اجباری، ۳۰ هزار نفر اختیاری و آزاد، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر راننده درون و برون‌شهری،چهار هزار قالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
پرداخت ماهیانه بیمه بیکاری به هزار و ۲۳۰ نفر
به گفته عاشوری، ماهیانه یک هزار و ۲۳۰ نفر بیمه بیکاری به میزان ۱۱۱ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.
وی گفت: بیمه تامین اجتماعی ماهیانه ۶۲۴ میلیارد تومان در قم هزینه می‌کند که بدون اتکا به بودجه دولتی است و این مبلغ از طریق دریافت حق بیمه ها تامین می‌شود.
وی افزود: ماهیانه ۴۲۶ میلیارد تومان بابت حقوق و بازنشستگی، ۱۱۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری، ۲۷ میلیارد تومان کمک‌هزینه استراحت پزشکی‌ و ۱۶ میلیارد تومان بابت کمک‌هزینه زایمان پرداخت می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب ۴۰ هزار نفر و در حال حاضر ۸۲۷ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی بیان کرد: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی قم ۲۰ هزار عضو دارد و در سال گذشته ۲ هزار وام به بازنشستگان پرداخت کرد.
جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به علت بدهی
وی با بیان این که تقسیط بدهی کارفرمایان امسال برای سومین بار کلید خورد، بیان کرد: کمیته بحران هر ماه برای کمک به کارگاه‌ها با هدف پرداخت حق بیمه جاری و تقسیط بدهی کارفرمایان تشکیل و در هر جلسه ۲۰ تا ۳۰ پرونده بررسی می‌شود.
عاشوری افزود: امسال از تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به علت بدهی جلوگیری شد تا به تولید ضربه نرسد؛ از سوی دیگر بازرسی از کارگاه‌ها کاهش یافته و در سال یک‌بار مراجعه می‌شود.
وی اضافه کرد: اولویت تامین اجتماعی در سال جدید تعامل با کارفرمایان، کمک به رشد و تولید و توسعه بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که امیدواریم ۱۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی اضافه شود.
به گفته وی، سال گذشته بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، ۱۰ برنامه آموزشی ویژه کارفرمایان، ۱۰ میز خدمت جهادی و ۳۲ بازدید از کارخانه‌ها صورت گرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gz92

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا