اجتماعیویژه

باید مشکلات اقتصادی مردم با جدیت حل شود

آیت الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم ؛

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فتنه اخیر نتیجه ۴ دهه تلاش‌ها و برنامه ریزی دشمنان ایران بود، گفت: مسئولان باید با جدیت و فوریت مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

به گزارش ندای قم ،آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم ،فتنه ۲ ماه گذشته را نتیجه تلاش و برنامه‌ ریزی ۴ دهه‌ای دشمان ملت ایران خواند و گفت: وقتی دشمنان پیشرفت‌های حیرت انگیز جوانان ایرانی را در عرصه‌های علمی پزشکی هسته‌ای و موشکی مشاهده می‌کنند نمی‌توانند ساکت بنشیند.

وی افزود: دشمنان آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در این مقطع نیز با ایجاد جنگ ترکیبی در تلاشند تا جلوی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه فتنه انگیزی دشمنان ۲ ماه است که ادامه داشته است، یادآور شد: نباید از وجود مشکلات اقتصادی نظیر تورم و گرانی غافل شویم چرا که بخشی از این اعتراض‌ها و اغتشاشات می‌تواند ریشه اقتصادی داشته باشد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: مسئولان باید با تلاش شبانه‌روزی مضاعف و با تدبیر و امید آفرینی در عمل، مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی افزود: لازم است از نیروهای کارآمد، توانا، با نشاط و با انگیزه برای حل مشکلات مردم استفاده شود و بدون لحظه‌ای درنگ نسبت به جابجایی بانیان وضع موجود و مدیران خسته، ضعیف و غیر انقلابی اقدام شود.

امام جمعه قم از حضور پرشور و میلیونی مردم در آیین‌های تشییع پیکر مطهر شهدای امنیت و تجلیل از خادمان برقراری نظم و امنیت قدردانی کرد و گفت: این حضور با شکوه پیام روشنی را به دشمنان و آشوبگران می‌دهد که ملت ایران راه خود را از خرابکاران و آشوبگران جدا کردند و دست مخالفان نظام در این فتنه برای همه رو شده است.

وی ادامه داد: شهدای بسیج از شهید حسین فهمیده، بهنام محمدی و علی لندی تا شهید حججی و شهید آرمان علی‌وردی و شهید روح‌الله عجمیان همه قهرمانان راستین و جاودانه ملت حسینی ایران اسلامی هستند.

آیت الله سعیدی با انتقاد از برخی از خواص و افراد تاثیرگذار که در این شرایط خطیر و حساس سکوت کرده‌اند، تصریح کرد: این افراد باید موضع خود را نشان دهند و مردم انتظار دارند که این شخصیت‌ها وارد میدان شوند و برای تقویت امید و ایجاد انسجام و وحدت بین ملت و مسئولین نظام اسلامی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی افزود: در این شرایط اگر هر کس بتواند برای اعتلای نظام اسلامی و تقویت حاکمیت دینی کاری انجام دهد، اما کوتاهی کند به اسلام و کشور خیانت کرده است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک هفته بسیج یادآور شد: بسیج شجره طیبه‌ای است که خداوند به ملت ایران عنایت کرده و امام راحل نیز، افق آینده بسیج را برای حفظ و حراست از آرمان‌های نظام اسلامی دیده بودند.

خطیب جمعه قم یادآور شد: بسیج در همه عرصه‌های پاسداری از اسلام، نوآوری و جهاد علمی و محرومیت زدایی حضور موثر و موفق داشته است و این بیانگر آن است که حضرت امام راحل آینده این نظام اسلامی را به خوبی ترسیم کرد.

آیت الله سعیدی افزود: شهدای بسیجی قهرمانان راستین ملت ایران هستند که با پیروی از راه و مرام شهید عزیز سردار حاج قاسم سلیمانی برای حفظ جان و مال مردم جانفشانی می‌کنند.

وی افزود: سرزنش‌ها و تهدید‌های دشمنان ذره‌ای در وجود بسیجیان ترس و وحشت ایجاد نمی‌کند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: در اغتشاشات اخیر نیروی مردمی بسیج با مظلومیت برای ایجاد امنیت در کنار نیروی مقتدر انتظامی برای خدمت به ملت ایستادگی کرد.

وی افزود: بر خود لازم می‌دانم از این جایگاه نماز جمعه از روحیه فداکاری و گذشت بسیجیان قدردانی کنم و دست آن‌ها را ببوسم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/tdle

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا