اجتماعی

اهتمام ویژه جهت بهره برداری از پست جدید ۴۰۰ كیلوولت در استان قم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم خبر داد؛

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از رفع مشکل خطوط انتقال بالا دست استان با بهره برداری از پست جدید ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سیکل ترکیبی استان قم در سال جاری خبر داد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس یوسف صادقی در دیدار جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان قم با آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به مسئله برق گفت: خاموشی‌های سال 1400 کشور به لطف الهی و با اهتمام وزیر نیرو و تلاش و کوشش تمام خدمتگزاران صنعت برق در سال 1401 با کمترین مشکل در بخش صنعتی و کشاورزی مدیریت شد.

وی برگزاری جلسات مختلف در سطح وزارت خانه‌های نیرو، صمت و کشاورزی جهت مدیریت تأمین و توزیع را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا به همت همه تلاشگران صنعت برق کشور در بخشهای تولید، انتقال، توزیع و همه بخشهای ستادی و عملیاتی، توانستیم از پیک مصرف تابستان سال 1401 با کمترین مشکل عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه در سال 1400 با یک ناترازی 20 هزار مگاواتی در صنعت برق مواجه بودیم تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته حدود 7 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد که این میزان با کل ظرفیتی که از سال 94 تا 1400 به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده، برابری می‌کند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مدیریت صحیح مصرف برق تأکید کرد و با بیان اینکه افزایش تولید به میزان رشد مصرف، هدر رفت سرمایه ملی و اسراف به شمار می‌رود، یادآور شد: تمامی مشترکین با مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف میتوانند یاری رسان خادمین خود در صنعت برق کشور باشند.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه های کلان برای رفع مشکل شبکه انتقال و ایجاد ظرفیت تأمین برق و اصلاح برخی مشکلات در یکی از خطوط انتقال 230 کیلوولت در ماه‌های تیر و مرداد سال گذشته را، راه اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت قم۲ اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه در همین راستا اهتمام ویژه‌ای از سوی وزیر نیرو برای راه‌اندازی پست 400 کیلوولت در قم صورت گرفت و افزود: راه‌اندازی این پست، یک برنامه چندین ‌ساله‌ای بود که امیدواریم با اقدام جهادی دست اندرکاران، در پیک مصرف امسال وارد مدار شود.

وی شروع به کار این پروژه را به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های بخش انتقال در سطح کشور برشمرد و گفت: به بهره برداری رسیدن این پست در حداقل زمان ممکن و پیگیری صورت گرفته نشانگر رویکرد ویژه وزیر محترم نیرو و متولیان و مدیران ارشد صنعت برق به شهر کریمه اهل‌بیت (س) است.

صادقی در پایان گفت: امیدواریم با دعای خیر و راهنمایی‌ های کارگشای علمای اعلام و مراجع عظام و تلاش و کوشش مضاعف خدمتگزاران صنعت برق، بهترین خدمت را به مردم شریف استان قم داشته و شاهد کمترین مشکل در زمینه تأمین برق در ام القرای جهان‌ تشیع و شهر کریمه اهل‌بیت (س) باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vvx4

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا