اجتماعی

افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات شهرستان کهک

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خبرداد:

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با تاکید بر اهمیت ارتقای زیرساخت‌های شهرستان تازه تاسیس کهک، گفت: اعتبارات و بودجه‌های کهک در سالجاری نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده‌است.

به گزارش ندای قم، جواد شاکرآرانی در گفت وگویی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته در قالب سفرهای مدیران استانی به شهرستان‌ها و شهرهای استان، اعتبارات خوبی جهت ارتقای زیرساخت ها و پاسخگویی به مطالبات عمومی پیش بینی شده‌است.

وی به برگزاری اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری کهک اشاره کرد و افزود: در این جلسه بودجه ۱۰۱ میلیارد تومانی در قالب هشت فصل بودجه مختلف توزیع اعتبار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، گفت: این بودجه در قالب هشت فصل امور عمومی، انرژی، حمل و نقل، دین و مذهب، خدمات شهری، آب و درمان، بهداشت و درمان تصویب شده‌است.

وی همچنین از فرصت یک ماهه دستگاه‌های اجرایی برای مبادله‌نامه و آغاز اجرای سریع پروژه‌ها خبر داد و گفت: اولویت در تخصیص بودجه اولیه با پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش ۲.۵ اعتباری شهرستانی که در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، اظهار امیدواری کرد تخصیص این اعتبارات گامی مهم در جهت توسعه و آبادانی این شهرستان و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در سال‌های آینده باشند.

کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/pj6b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا