اجتماعیویژه

افزایش تعداد اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی قم درسال جاری

معاون مدیرکل اعلام کرد:

معاون پزشکی قانونی استان قم گفت: در 5 ماه ابتدای سال جاری، تعداد اجساد ارجاعی به بخش متوفیات پزشکی قانونی قم 602 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6 درصد رشد داشته است.
به گزارش ندای قم به نقل از پزشکی قانونی قم،،دکتر محمدعلی عبدالحی در تکمیل این خبر افزود: یکی از مواردی که باعث ایجاد افزایش در تعداد اجساد ارجاعی شده، حوادث ترافیکی در محدوه استان و فوت های ناشی از این حوادث بوده و تاثیر آن بویژه در نیمه اول سال بدلیل مسافرت های هموطنان و موقعیت جغرافیایی استان، قابل توجه است.
وی تصریح کرد: بررسی های آماری در بازه زمانی یاد شده، حاکی از آن است که 143 فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در 5 ماه ابتدای سال جاری در پزشکی قانونی قم معاینه و برای آنها جواز دفن صادر شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است. این آمار می تواند توجیه کننده روند افزایش تعداد متوفیات در سال جاری باشد.
لازم به ذکر است مرگ ناشی از حوادث ترافیکی از مصادیق 19 گانه مرگ های ارجاعی به پزشکی قانونی است که جهت تعیین علت تامه فوت و احراز ارتباط آن با تصادف، با دستور مقام محترم قضایی به پزشکی قانونی ارجاع و پس از معاینه جسد و در صورت نیاز انجام کالبدگشایی نسبت به تعیین علت تامه فوت اقدام می شود. انجام این امر موجب جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به مسائل حقوقی و بیمه ای در مورد فوت شخص خواهد شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lrw9

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا