اجتماعیویژه

استان قم ظرفیت این حجم ازواحدهای صنعتی و جمعیت را ندارد

رییس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست:

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با اشاره به استقرار واحدهای صنعتی و سکونتگاه‌های انسانی بیش از ظرفیت واقعی قم، بیان داشت: این استان توانایی و ظرفیت این حجم از صنایع صنعتی و جمعیت را با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود ندارد.

به گزارش ندای قم ،علی سلاجقه روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان قم،  با بیان اینکه قم برای تولید انرژی پاک بخصوص در زمینه روزهای زیاد آفتابی ظرفیت بالایی دارد، تصریح کرد: پیش بینی‌های برنامه ششم توسعه در تولید ۳۰ درصدی انرژی پاک هنوز محقق نشده‌است.

قول می دهیم دیگر هیچ واحد هیدروکربنی در قم مستقر نشود

وی با انتقاد از بارگزاری حدود ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در قم، یادآور شد: ما در مساله محیط زیست با هیچ فرد و نهادی تعارف نداریم و خدا و قانون را مدنظر می گیریم ؛ محیط شهرها به عرصه جولان صنایع و آلاینده ها تبدیل شده و عرصه برای زیست انسانی محدود شده است؛ قول می دهیم دیگر هیچ واحد هیدروکربنی در قم مستقر نشود.

قول برای تخصیص حقابه های تالاب‌های ارزشمند قم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با تاکید بر از بین رفتن سرمایه و انرژی کشور بخاطر کیفیت پایین خودروها، گفت: اصل باید بر این باشد که قیمت بنزین لیتری بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و قیمت خودروهای باکیفیت وارداتی نهایتا ۱۰۰ میلیون تومان باشد تا اندکی  شرایط زیست محیطی بهبود یابد در حالی که هم اکنون خودروهای پرمصرف داخلی بخش زیادی از انرژی را هدر می‌دهند.

سلاجقه گفت: برای تامین حقابه‌های استان قم، هشدارهای لازم به استان‌های مرکزی، البرز، تهران و قزوین داده‌شده است و این استانها مکلف هستند حقابه های تالاب‌های ارزشمند قم را تخصیص بدهند.

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/er7b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا