اجتماعی

از ۳۰ خَیِّر مدرسه ساز در قم تجلیل شد

با حضور آیت الله اعرافی؛

در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، از ۳۰ خیر فعال که بیشترین تلاش را برای توسعه سرانه آموزشی استان قم داشتند تجلیل شد.
به گزارش ندای قم ،روز پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که با شعار خیرین مدرسه ساز، پیشران ایران قوی در اردوگاه فرهنگی تربیتی ۱۵ خرداد قم برگزار شد، ضمن تجلیل از خیرین، برنامه‌ها و اهداف توسعه محور آموزش و پرورش استان تبیین شد.
احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی مدارس قم با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ کلاس با همت خیرین ساخته و به سرانه آموزش استان اضافه شد گفت: تا پایان امسال نیز پیش بینی می‌شود با تلاش خیرین همین میزان کلاس ساخته شود.
حرکت بزرگ مدرسه سازی در کشور به برکت انقلاب رونق گرفت
آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه هم در این مراسم با تاکید بر جایگاه مهم و تاثیرگذار آموزش و پرورش و نخبگان در توسعه کشور، گفت: این نهاد ارزشمند به‌عنوان هسته اصلی، کانون تربیت و آینده ساز جامعه است که باید نهایت کرامت را برای آن قائل بود.
وی اضافه کرد: معلمان و برنامه ریزان باید تلاش کنند تا دانش آموزانی عاقل به عقل عمیق حکمی و الهی و همچنین افرادی بااراده تربیت کنند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه مهمترین کار نیک را در عرصه فرهنگ، علم و دانش خواند و گفت: همه ما باید خود را وامدار آموزش و پرورش بدانیم، چراکه آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت آینده سازان است.
وی افزود :امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش و مجاهدت خادمین نظام و انقلاب حرکت بزرگ مدرسه سازی در کشور رونق گرفته است و در این میان نباید گذشتگان این عرصه را فراموش کرد.
نیازمند ۱۷۵۰ کلاس درس در استان قم هستیم
سیدمحمد آقامیری، استاندار قم نیز با قدردانی از زحمات و تلاش مستمر خیرین برای ساخت مدرسه در نقاط مختلف استان، گفت: اقدامات فاخر، ماندگار و ارزشمند خیرین همیشه در یاد اهل علم می‌ماند و از یاد‌ها نمی‌رود.
وی با اشاره به این که خیرین و از جمله خیرین مدرسه ساز زندگی خود را وقف مردم کرده اند‌ ادامه داد: ممکن است برخی نتوانند مدرسه بسازند، اما توانایی تسهیل مسیر دیگران در این زمینه را داشته باشند.
استاندار قم دانش آموزان را آینده سازان ایران اسلامی خواند و گفت: دانش آموزان هستند که می توانند ما را در آینده به خوداتکایی برسانند.
آقامیری همچنین خود را خادم همه خیرین و از جمله خیرین مدرسه ساز خواند و خاطر نشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، به دست جوانان و با کار جهادی می توان همه مشکلات کشور را حل کرد.
نماینده عالی دولت در استان قم تصریح کرد: استان قم به جهت سرآنه مساحت آموزشی نیازمند ۳۰۰ هزار متر مربع فضا است و هم اکنون ۱۷۵۰ کلاس درسی کم دارد.
خیرین مدرسه ساز، شریک راهبردی تعلیم و تربیت اند
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز خیرین مدرسه ساز را شریک راهبردی آموزش و پرورش دانست و خطاب به آنان گفت: شما تنها مدرسه نمی سازید؛ بلکه انسان می سازید.
حجت الله الماسی با بیان این که خیرین مدرسه ساز ستاره های روی زمین هستند، اظهارکرد: شما هستید که آسمان آموزش پرورش را روشن تر و منورتر می کنید.
وی با آرزوی تداوم عمر بابرکت برای همه خیرین بویژه خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز تنها سنگ و آجر روی هم نمی گذارند؛ بلکه زمینه را برای پرورش و تربیت انسان ها فراهم می کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز، شریک راهبردی عرصه تعلیم و تربیت هستند.
در حال حاضر ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان قم در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار گرفت است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a6o7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا