اجتماعی

ارائه ۴۵۲ هزار و ۸۴۶ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خبرداد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵۲ هزار و ۸۴۶ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در این استان به علاقه‌مندان ارایه شد.

به گزارش ندای قم،حجت‌الاسلام سید محمود عرب در گفت‌وگویی به مناسبت هفته ملی مهارت، افزود: این آموزش‌ها به سه هزار و ۵۱۴ نفر دوره در ۴۵۰ دوره آموزشی و ۲۱۸ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

وی اضافه کرد: چهارهزار و ۲۸۴ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، ۱۲ هزار و پنج نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۹ هزار و ۲۷۲ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان، ۳۹هزار و ۹۷ نفرساعت مربوط به زنان خانه‌دار و چهار هزار و ۴۸۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار و ۲۹۸ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲۱ هزار و ۸۱۵ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۴ هزار و ۱۱۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۳۵ هزار و ۹۰۵ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۸ هزار و ۸۴۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

به گفته عرب، سه هزار و ۲۹۴ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۱۶۱ هزار و ۵۰ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی و ۱۱ هزار و ۳۲۰ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه از گروه‌های هدف خاص این اداره‌کل، دانشجویان هستند، گفت: برای دانشجویان این زمینه وجود دارد تا در قالب طرحی موسوم به کهاد در کنار رشته تحصیلی خود، یک‌رشته مهارتی مرتبط یا غیرمرتبط آموزش ببینند تا فاصله بین دانش و نیاز بازار را کمتر کند.

عرب بیان کرد: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری‌رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن را مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به بازار محور بودن اغلب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: ویژگی این آموزش‌ها، پرورش کارآفرین است؛ به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد می‌نمایند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vgw0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا