اجتماعیویژه

ادامه سریال عجیب مسمومیت دانش آموزان قمی !

این بار۶۱ دانش آموز در ۸ مدرسه راهی بیمارستان شدند؛

سریال عجیب مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم روز دوشنبه در 8 مدرسه دیگر تکرار و 61 دانش آموز را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش ندای قم ،معاون دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گویی اظهارداشت : به دنبال اعلام بروز مسمومیت در ۸ مدرسه استان، نیروهای اروژانس ۶۱ دانش آموز را به بیمارستان‌ها منتقل کردند.
دکتر مجید محبی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه روزدوشنبه ۶۱ دانش آموز با علائم اولیه مسمومیت تنفسی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شدند، گفت: تا کنون ۲۰ نفر از این دانش آموزان بعد از بهبودی کامل با نظر کارد درمانی راهی منزل شده اند.
وی افزود: مسمومیت این ۶۱ دانش آموز روزدوشنبه از ۸ مدرسه قم به اورژانس استان گزارش شده است.دکتر محبی با اشاره به اینکه حال عمومی دانش آموزان به طور کلی مطلوب است، گفت: نیازی به انتقال همه این افراد به بیمارستان نبود اما با توجه به حساسیت برخی والدین این تعداد دانش آموز به بیمارستان منتقل شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در آزمایشات صورت گرفته از دانش آموزانی که به بیماستان‌های قم منتقل شده‌اند تا کنون مورد خاصی مشاهده نشده است.
علائمی دال بر وجود گاز CO در برخی مدارس مشاهده شده است
وی در خصوص دلیل بروز این حوادث هم گفت: همکاران علائمی دال بر وجود گاز CO در برخی مدارس مشاهده کرده‌اند که البته این نتایج قطعی نیست و نیازمند بررسی‌ها تکمیلی است.
روز یکشنبه ۱۶ بهمن نیز مسمومیت دانش آموزان در ۴ مدرسه قم گزارش شده بود.پیش از این نیز در پی وقوع چهار حادثه شبیه به هم، در روزهای ۹ و ۲۲ آذر در هنرستان نور منطقه یزدانشهر و ۸ و ۱۰ بهمن در دبیرستان فاطمیه منطقه صفاشهر، و 12 بهمن دبیرستان بلقیس برقعی تعدادی از دختران دانش آموز قمی دچار مسمومیت تنفسی شده که برای درمان به بیمارستان‌های قم منتقل شدند.
درروزهای گذشته جلسه‌ای در دادستانی استان قم به دنبال وقوع حوادث مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس قم با حضور مسئولان استانی و با محوریت بررسی ابعاد و علل بروز این حادثه و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه برگزار شد.
نتیجه سوال از وزرای آموزش و پرورش و بهداشت چی شد؟
احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده بودند برای مشخص شدن علت این حادثه‌ها پیگیری‌هایی در سطح ملی در حال انجام است و سوال از وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
تاکنون خبری از برگزاری جلسه سوال نمایندگان قم ا وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان درخصوص چرایی علل تکرارسریال مسمومیت های دانش آموزان قمی منتشر نشده است و مقامات درمانی استان نیز تاکنون جواب دقیقی از علت مسمومیت ها اعلام نکرده اند و خانواده ها ی قمی دچار نگرانی شدیدی نسبت به سلامت فرزندان دانش آموز خود شده اند و خواستار رفع نگرانی
خود هستند . با توجه به شرایطی که وجود دارد می طلبد مسئولان عالی استان بویژه شخص استاندار همه مسئولان مرتبط را ملزم به پاسخگویی دقیق در خصوص مسمومیت ها تکرار نمایند تا از بروز تبعات جبران ناپذیر و سو استفاده رسانه های معاند جلو گیری شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/osv3

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا