اجتماعی

اجرای طرح ضربتی ساماندهی حمل بار مواد معدنی

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خبرداد:

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: ۸ تیم بازرسی و کنترل با استقرار در خروجی معادن استان قم، نسبت به کنترل بارنامه و میزان تناژ بار نظارت می‌کنند.

به گزارش ندای قم،علیرضا اسدی با اشاره به حضور ۸ تیم کنترل و نظارت متشکل از نمایندگان راهداری و حمل ونقل، سازمان صمت، پلیس راه، انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان در این طرح سه روزه گفت: تیم‌های نظارتی در این مدت ضمن گشت زنی در مسیر‌ها و استقرار در خروجی معادن استان قم، نسبت به رصد، کنترل و پایش بارنامه و میزان تناژ بار اقدام می‌نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ شاهد اجرای این طرح در تمام ایام سال و در قالب گروه‌های ثابت و سیار به منظور کنترل دروازه‌ای ناوگان عمومی اعم از کالا و مسافر باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم هدف از اجرای این طرح را ساماندهی حمل بار مواد معدنی، جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه و کنترل تناژ ناوگان باری بیان کرد.

اسدی افزود: بی تردید صیانت و تامین ایمنی راه‌ها با رعایت قوانین و مقررات جاده‌ای بخصوص درحوزه حمل بار محقق خواهد شد.

وی حمل بار بدون بارنامه و دارای تناژ اضافه را موجب تخریب جدی زیر ساخت‌های صنعت حمل ونقل جاده‌ای دانست و گفت: حمل بار بدون بارنامه با اضافه تناژ، ضمن وارد آوردن آسیب جدی به زیر ساخت‌های حمل و نقل و تضییع حقوق در فرسایش و استهلاک سطوح جاده‌ای و کاهش ایمنی تردد سایر کاربران جاده نقشی گسترده و مخرب دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: گروه‌های نظارتی این اداره کل، برای توزین بار ناوگان در محل، مجهز به باسکول‌های سیار با ضریب دقت مناسب هستند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mgvg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا