اجتماعی

اجرای الگوی کشت؛ راهکار کنترل محدودیت منابع

نماینده مردم قم در مجلس‌ تاکید کرد:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با تولید محصولات کشاورزی بر اساس الگوی کشت و آمایش می‌توانیم در کنار بحث امنیت غذایی منابع محدود را کنترل و افزایش بهره‌وری را رقم بزنیم.

به گزارش ندای قم، محمد منان رئیسی در حاشیه آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ که امروز ۵ مهرماه با حضور حجت الاسلام روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان و جمعی از مدیران و کشاورزان پیشرو در مزرعه امینی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه امنیت غذایی توجه جدی به الگوی کشت و آمایش است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به افزایش است و در آستانه ثبت رسمی جمعیت ۹۰ میلیونی قرار داریم، گفت: افزایش بهره وری در عرصه کشاورزی نیازمند حرکت به سمت روش‌های نوین و دانش بنیان و مکانیزاسیون است.

منان رئیسی اظهار کرد: محدودیت منابع آبی و کاهش سفره‌های زیر زمینی چالش‌هایی را ایجاد می‌کند که مهم ترین آن مسئله فرونشست زمین است.

وی تاکید کرد: در برخی مناطق از جمله دشت جعفریه قم تقریبا سالیانه نزدیک به ۲۷  تا ۳۰ سانتی متر فرونشست زمین داریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تولید محصولات کشاورزی بر اساس الگوی کشت و آمایش می‌توانیم در کنار بحث امنیت غذایی منابع محدود را کنترل و افزایش بهره‌وری را رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم برای تامین محصولات استراتژی و پایه هیچگاه محتاج نباشیم و سال زراعی جدید برای همه کشاورزان پر خیر و برکت باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ly9i

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا