اجتماعیویژه

آغاز پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین حسینی (ع)

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خبرداد:

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از آغاز طرح پیش‌فروش بلیت اتوبوس ویژه سفرهای اربعین حسینی (ع) در این استان خبر داد.
به گزارش ندای قم ،علیرضا اسدی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام آغاز رسمی طرح پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین از دهه پایانی تیرماه سال جاری در استان قم اظهار کرد: این طرح با هدف ساماندهی، تسهیل فرایند تهیه بلیت و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در ایام اربعین اجرا می‌شود.
وی افزود: بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین برای چهار مرز اصلی کشور شامل مهران، شلمچه، چزابه و خسروی با نرخ‌گذاری مشخص، در دسترس زائران قرار گرفته و فرآیند فروش آن از طریق درگاه‌های اینترنتی مجاز نظیر «سفر ۷۲۴» و «پایانه‌ها» انجام می‌پذیرد و همچنین بخشی از فروش نیز به‌صورت حضوری در پایانه مرکزی شهرستان قم انجام می‌شود.
اسدی در ادامه با اشاره به زمان اوج تردد زائران، بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ مرداد را به عنوان پیک دور رفت و ۲۱ تا ۲۷ مرداد را پیک بازگشت زائران اربعین اعلام کرد و از زائران خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق، نسبت به تهیه بلیت و زمان حرکت خود اقدام نمایند.
تمهیدات ویژه برای تسهیل سفرهای اربعین
معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری قم از افزایش ساعات مجاز فعالیت رانندگان ناوگان عمومی از ۹ ساعت به ۱۲ ساعت در بازه زمانی اول تا ۲۵ صفر خبر داد و افزود: به منظور ارتقا ظرفیت خدمت‌رسانی، دو هزار لیتر سوخت تنخواه به کارت سوخت هر دستگاه ناوگان در ایام اربعین اختصاص می‌یابد.
وی همچنین از آماده‌سازی کامل پایانه‌های مسافربری استان خبر داد و گفت: تجهیز نمازخانه‌ها، سالن‌های انتظار، خوابگاه رانندگان، سرویس‌های بهداشتی و دستگاه‌های خودپرداز در دستور کار قرار گرفته و به مرحله اجرا درآمده است.
اسدی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی این اداره‌کل در ایام اربعین در مبادی ورودی شهرها و برابر پاسگاه‌های پلیس‌راه مستقر خواهند بود، افزود: این ناظران بر اسناد راننده، صورت وضعیت، نرخ‌نامه و همچنین تجهیزات ایمنی خودرو مانند کپسول اطفا حریق، چکش اضطراری، کمربند ایمنی، سلامت شیشه‌ها و لاستیک‌ها نظارت مستمر خواهند داشت.
استقرار میز خدمت و سامانه‌های دریافت شکایات
به گفته وی، در تمام ایام طرح اربعین، دفتر نمایندگی اداره‌کل راهداری در پایانه مرکزی قم به‌صورت فعال خدمات‌رسانی می‌کند و میز خدمت ویژه‌ای در سالن انتظار این پایانه مستقر شده تا امکان طرح نظرات، پرسش‌ها و شکایات زائران به‌صورت حضوری فراهم باشد.
معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری قم در پایان خاطرنشان کرد: زائران و کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و یا اسکن QR کد موجود بر روی بلیت‌ها، درخواست‌ها، شکایات و گزارش‌های خود را به اطلاع مسئولان برسانند.
وی با اشاره به نرخ‌گذاری مصوب بلیت‌ها متناسب با ظرفیت اتوبوس‌ها و مسیرهای مورد نظر، جدول نرخ‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:
وی با اشاره به نرخ‌گذاری مصوب بلیت‌ها متناسب با ظرفیت اتوبوس‌ها و مسیرهای مورد نظر، جدول نرخ‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:
اتوبوس ۲۵ نفره (مهران ۱۴۶۲۰۰۰۰ ریال)، (شلمچه ۱۷,۳۷۰,۰۰۰ ریال)، (چزابه ۱۷۰۰۰۰۰۰ ریال) و (خسروی ۱۳,۱۶۰,۰۰۰ ریال)
اتوبوس ۳۲ نفره (مهران ۱۱,۴۳۰,۰۰۰ ریال)، (شلمچه ۱۳,۵۷۰,۰۰۰ ریال)، (چزابه ۱۳,۲۹۰,۰۰۰ ریال)، (خسروی ۱۰,۲۹۰۰,۰۰ ریال)
اتوبوس ۴۴ نفره (مهران ۸۷۱۰۰۰۰ ریال)، (شلمچه ۱۰,۳۴۰,۰۰۰ ریال)، (چزابه ۱۰۱۲۰۰۰۰ ریال)، (خسروی ۷۸۴۰۰۰۰ ریال)

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lm2p

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا