اجتماعی

آغاز مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول”

با حضور وزیر کشور صورت گرفت؛

ندای قم / گزارش / روح اله کرمانی ؛آیین آغاز مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با اجرای 218 پروژه شهری و بااعتباری بالغ‌بر 29 هزار میلیارد ریال با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش ندای قم ، مراسم آغاز مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحول” به‌منظور افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال عصر روزچهارشنبه  با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

وزیر کشور:باید شاهد ارتقای روزافزون وضعیت شهر قم باشیم

وزیر کشوردر این مراسم  با بیان اینکه برگزاری آئین‌های افتتاحیه نشان از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی دارد، گفت: 218 پروژه‌ای که توسط مجموعه مدیریت شهری قم به بهره‌برداری خواهد رسید از پروژه‌های تأثیرگذار و خیلی خوب هستند.

دکتر احمد وحیدی اظهار کرد: قم مرکز عمل، فقاهت، معنویت، امید، محبت و عشق به اهل‌بیت(ع) و مرکز تمام معصومیت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه توهین نشریه بی ادب فرانسوی به رهبرمعظم انقلاب عنوان کرد: این دشمنان نادان فکر می‌کنند با این کار عشق و محبت مردم به ایشان کاهش پیدا خواهد کرد، ولی شکست خورده اند و نتیجه عکس خواهد داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه با این کار باطن این افراد به همه نشان داده شد، مطرح کرد: این افراد با اسلام و دین داری مخالف هستند و اقداماتشان بیانگر فرهنگ منحط غربی است.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه اغتشاشات اخیر نیز همچون گذشته دشمنان شکست خوردند، خاطرنشان کرد: افراد فریب‌خورده در این اغتشاشات به دامان کشور بازخواهند گشت؛ اما برخی از این افراد به دلیل گمراه شدن، دست به جنایت زده اند که جزای اعمال خود را خواهند دید.

وحیدی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در حال افول و فروپاشی هستند، یادآور شد: جمهوری اسلامی بدون واهمه و با توسل به خون‌های پاک شهدا جلو خواهد رف آنچنان که در اوج این توطئه ها حرکت پیشرفتو توسعه کشور متوقف نشد.

خدمت به شهرقم عبادت است

وزیر کشور با بیان اینکه بهره برداری از چنین طرح هایی  نشان از توقف ناپذیر بودن نظام جمهوری اسلامی دارد، ابراز کرد: ۲۱۸ پروژه‌ای که توسط مجموعه مدیریت شهری قم به بهره‌برداری خواهد رسید از طرح های تأثیرگذار و خیلی خوب برای توسعه شهر مقدس قم هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز با توکل به خدا و پشتیبانی مردم با قدرت جلو خواهیم رفت و موانع را از پیش رو برخواهیم برداشت، اضافه کرد: در حال حاضر تمام ارکان دولت و سه قوه با همکاری و همراهی یکدیگر مشکلات را یکی پس از دیگری رفع خواهند کرد.

وحیدی با بیان اینکه قم مرکز فقاهت و دانش اسلامی است، اظهار داشت: هر قدمی برای قم برداشتن حقیقتاً یک عبادت بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه باید شاهد ارتقای روزافزون قم باشیم، مطرح کرد: از هیچ تلاشی برای افزایش خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین در قم نباید فروگذاری شود.

 

 

 

 

 

امیرآبادی :نیازمند حمایت‌های ویژه از مجموعه مدیریت شهری هستیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  نیز دراین مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و خدمات شهرداری‌ها گفت: اگر شهرداری عملکرد خوبی داشته باشد، رضایت‌بخش عمده‌ای از شهروندان را به همراه خواهد داشت.

احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: اگر شهرداری عملکرد خوبی داشته باشد، رضایت‌بخش عمده‌ای از شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور وظیفه ما حمایت و همکاری با شهرداری قم است، مطرح کرد: خوشبختانه در استان و شهر قم همکاری و هماهنگی خوبی میان مسئولین سه قوه وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع موجب شده است بخش قابل‌توجهی از مسائل و مشکلاتی که ریشه در گذشته داشته است را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولین ملی، پروژه قطار شهری قم به‌زودی به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: باتوجه به اینکه در سفر نخست رئیس‌جمهور به قم مجموعه مدیریت استان در حال جابجایی بود، در سفر بعدی رئیس‌جمهور به استان نیازمند توجه بیش‌تر به قم در حوزه مصوبات هستیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در اجرای مصوبات قم خوب و قابل‌تقدیر است، خاطرنشان کرد: در قم شاهد برخی مشکلات دیرینه هستیم و در این راستا نیازمند حمایت‌های ویژه از مجموعه مدیریت شهری هستیم.

وی از مشکلات موجود در برخی از دهستان‌های قم یاد کرد و گفت: روستای قمرود ازجمله روستاهای محروم استان قم است که امیدواریم با حمایت‌های وزارت کشور بتوانیم حمایت‌هایی از این روستا داشته باشیم.

شهردار قم :تمرکز مدیریت شهری بر ساماندهی هسته مرکزی است

شهردار قم نیز دراین مراسم  با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها در سال جاری و سال آینده مرتبط با هسته مرکزی شهر است، گفت: دو اراضی 48 هکتاری و 32 هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد اظهار کرد: در ایام قیام مردم قم که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و روز ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ کشور است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب بر پایه دین و اسلام است، مطرح کرد: اختلاف دولت‌ها و فرهنگ غربی با جمهوری اسلامی نیز به دلیل محور بودن دین در ایران است.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه اول و دوم شهرداری قم ، ۳۵ تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: این تقاطع‌ها در محورهای شریانی قم هستند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تونل شهدای امنیت، خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه ترکیبی است و به عبارتی با این پروژه مناطق ۲، ۴ و ۸ به یکدیگر متصل خواهند شد.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد، تصریح کرد: این تونل نیز تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های ما در سال جاری و سال آینده مرتبط با هسته مرکزی شهر است، یادآور شد: دو اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

شهردار قم با بیان اینکه فاز ۵ عمار یاسر یکی از پروژه‌های هسته مرکزی شهر است، اضافه کرد: پروژه دروازه ری، قبرستان نو، چهل اختران و … نیز از دیگر پروژه‌های این محدوده هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام‌شده توسط وزیر کشور ، ۵۰ دستگاه اتوبوس و ون تا نیمه شعبان به مجموعه ناوگان عمومی مدیریت شهری اضافه خواهد شد.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تأمین واگن قطار شهری قم توسط دولت هزینه خواهد شد، ابراز کرد: باتوجه به اینکه پروژه قطار شهری قم آماده بهره‌برداری است، با دستور وزیر کشور مقرر شد ۳ رام قطار از یکی از شهرهای دیگر قرض گرفته شود.

وی با بیان اینکه ضلع شرق حرم مطهر نیز ساماندهی خوبی ندارد، اظهار داشت: قرارداد پارکینگ شرقی حرم مطهر نیز با رقمی حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲ هزار پارکینگ اطراف حرم منعقدشده است.

شهردار قم اضافه کرد: تمام این اتفاقات برای مردم و به‌پاس خون شهدا است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد رویکرد توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری

رئیس شورای اسلامی شهر قم  نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه به دنبال توزیع عادلانه در مناطق مختلف شهر هستیم، گفت: پروژه تونل شهدای امنیت در ادامه بلوار جمهوری، منطقه 4 شهری را که ازجمله مناطق برخوردار محسوب می‌شود را به منطقه 2 و دل بافت کم برخوردار شهری متصل کرده است.

دکتر حسین اسلامی اظهار کرد: خداوند عمران و آبادانی را از نعمت‌های ارزشمند خود معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، عمران و آبادانی از آثار رحمت الهی معرفی‌شده است، مطرح کرد: دولت مردمی به دلیل شرایط تحریمی و اثرات سوء مدیریتی که به ارث برده است دچار محدودیت‌هایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری قم نیز در سایه همین دولت مردمی توانسته با توجه به تمام این محدودیت‌ها، پروژه‌های متعدد و متنوعی را برای قم به بهره‌برداری برساند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر قم اجرای پروژه‌های عمرانی در محله‌های کم برخوردار را در دستور کار قرار داده است و کمیته‌ای را نیز متناسب با این موضوع تشکیل داده است.

اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال توزیع عادلانه در مناطق مختلف شهر هستیم، خاطرنشان کرد: پروژه تونل شهدای امنیت در ادامه بلوار جمهوری، منطقه ۴ شهری را که ازجمله مناطق برخوردار محسوب می‌شود را به منطقه ۲ و دل بافت کم برخوردار شهری متصل کرده است.

وی اضافه کرد: این موضوع موجب خواهد شد تا در سال‌های آینده این محدوده نیز رونق گرفته و به محدوده‌های برخوردار شهری اضافه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم کمبود پارکینگ در قم را مدنظر قرار داد و افزود: شورای اسلامی شهر قم درآمدهای حاصل از پارکینگ‌ها را در یک حساب مستقل قرارداده است و در حال حاضر دو پارکینگ بزرگ شهری آماده بهره‌برداری هستند، ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه نابسامانی هسته مرکزی شهر قم یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، تصریح کرد: خوشبختانه در مسیر ساماندهی این محدوده قرار گرفته‌ایم و در این راستا قرارداد سرمایه‌گذاری منعقدشده است.

اسلامی با اشاره به اینکه شاهد افتتاح پروژه‌هایی هستیم که مستقیم با آرامش شهروندان مرتبط است، یادآور شد: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح خط سریع‌السیر اتوبوس‌ها، تزریق ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهر، افتتاح بوستان خضر نبی، افتتاح مجموعه فرهنگی و ورزشی منطقه هشت، افتتاح فاز دو بوستان کوثر، افتتاح بوستان ۱۱ هکتاری مقداد و … اشاره کرد.

وی در پایان تأکید کرد: شهر قم یکی از شهرهای کویری کشور است ولی توانسته در حوزه فضای سبز به موفقیت‌های خوبی برسد.

 

تقدیر از خانواده شهدای امنیت قم/رونمایی از سند هویتی شهید زاهدلویی

در حاشیه این  مراسم سند هویتی شهید زاهدلویی از شهدای امنیت استان قم، با حضور وزیر کشور رونمایی شد.در این آئین از خانواده شهید زاهدلویی، شهیدان شاملوئیان، شهید محمدی، شهید عظیمی، شهید خبیر و شهید موسوی نژاد تقدیر به عمل آمد.

سند هویتی شهید مهدی زاهدلویی از شهدای امنیت استان قم نیز در این مراسم رونمایی شد.

با اعتبار سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال ؛ تونل شهدای امنیت افتتاح شد

در نخستین گام این طرح بزرگ تونل شهدای امنیت قم با اعتبار سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و به طول هزار و ۱۰۰ متر در امتداد بلوار جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه با حضور« احمد وحیدی» وزیر کشور و مسئولان این استان افتتاح شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم در حاشیه این افتتاح گفت: عملیات عمرانی این پروژه مهم شهر قم از سال ۹۸ آغاز شد که تملک حدود ۱۰۰ پلاک و معارضات تأسیساتی مانند آب، گاز، مخابرات، برق فشارقوی و فشار ضعیف سبب کندی در اجرای پروژه شد که با تلاش شبانه‌روزی سازمان توسعه و عمرانی شهرداری به‌عنوان پیمانکار، این پروژه امروز آماده بهره‌برداری و در اختیار شهروندان منطقه ۲ قرار گرفته است.

عباس حلوایی‌زاده افزود: برای این پروژه هزار ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه عمرانی و بالغ‌ بر هزار ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه تملک شده است. در این پروژه  ۹ هزار و۶۰۰ مترمربع عرشه، ۵۰۳ عدد شمع، و حدود هشت  هزار مترمربع مساحت دیواره‌سازی احداث شد و حجم خاک‌برداری زیر گذر حدود ۱۲۵ هزار متر مکعب بود.

وی تونل شهدای امنیت قم را طولانی ترین بلوار شهری حال حاضر این استان دانست و ابراز داشت: کاهش ترافیک در منطقه و سهولت دسترسی و رفت و آمد مردم از جمله مزیت‌های این پروژه است.

حلوایی زاده گفت:بلوار جمهوری اسلامی قم به عنوان معبر اتصال شرق به غرب شهر محسوب می شود که از شهرک پردیسان تا انسجام و از آنجا تا میدان نماز و از میدان نماز تا مجموعه پل های ۹ دی و ادامه آن در منطقه دو است که این مناطق را به هم متصل می‌کند؛ امیدواریم در آینده شاهد تکمیل مسیر و اتصال به کمربند امام علی(ع) باشیم.

در این مراسم احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر، معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان، سردار کبیری جانشین فرمانده سپاه استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی امام‌جمعه پردیسان، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران مناطق و ستادی شهرداری و دیگر مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

در نخستین گام این طرح بزرگ، تونل شهدای امنیت بااعتباری بالغ‌بر ۳۳۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.همچنین ۳۰ پروژه مختلف در حوزه‌های عمرانی و خدماتی در سطح مناطق ۲ و ۶ نیز افتتاح شد تا مجموع پروژه‌های نخستین گام به ۵۶۰۰ میلیارد ریال برسد

در حاشیه این مراسم، به‌صورت برخط کلنگ زنی مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت با حضور خانواده معظم شهدا و مدیر منطقه چهار بر زمین زده شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dy0t

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا