اجتماعی

 آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی بزرگراه قم- اراک

رئیس اداره نگهداری راههای استان قم خبرداد:

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی بزرگراه قم- اراک خبر داد.

به گزارش ندای قم ،محمد معارف وند در گفت وگویی  با اعلام این خبراظهارداشت: بزرگراه قم- اراک، درزمره مهمترین کریدورهای ارتباط جاده ای استانهای جنوبی و غربی با مرکز کشور است و نقش عمده ای در مبادلات صنعت حمل ونقل جاده ای دارد.

معارف وند اضافه کرد: با عنایت به موقعیت کریدوری این بزرگراه که از ترافیک ترکیبی غالبا چشمگیری برخوردارست، اقداماتی در قالب طرحهای عمران جاده ای ( پیمانی- امانی) با هدف صیانت و ارتقا سطح سرویس در آن صورت می گیرد.

وی درخصوص طرح بهسازی 26 کیلومتر از این بزرگراه که درحال اجراست گفت: همچون دیگر پروژه های عمران جاده ای، قبل از اجرا نسبت به مطالعات میدانی که غالبا با هماهنگی عوامل محترم پلیس راه صورت می گیرد، اقدام وسپس تمهیدات اجرایی آن فراهم می شود.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درادامه به مشخصات فنی طرح بهسازی این بزرگراه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بازدیدها و مطالعات میدانی صورت گرفته، جهت اجرای طرح بهسازی آن که دردوباند عملیاتی شده، اقداماتی درقالب درزگیری با قیر پلیمری، تراش آسفالت، اجرای ماسه آسفالت ریگلاژی و روکش آسفالت( بیندر و توپکا) اجرا می شود.

محمد معارف وند میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بیش از 1150 میلیارد ریال( 115 میلیارد تومان) عنوان و افزود: تمامی هزینه طرح به صورت ملی و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.

وی در بخش دیگری از این خبر به بازه زمانی پروژه اشاره و تصریح کرد: برآورد زمانی پروژه بهسازی بزرگراه قم- اراک که از آذرماه سالجاری عملیات اجرایی آن آغاز شده یکساله و درصورت مساعد بودن شرایط جوی، ان شا… ظرف مدت کمتری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معارف وند درخاتمه ضمن تاکید برضرورت رعایت جامع مقررات توسط کاربران جاده ای یادآور شد: تعامل وهمکاری مترددین با عوامل اجرایی پروژه های عمران جاده ای، ضمن کاهش حوادث محتمله، موجب تسریع درروند اجرایی طرح می شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/egrc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا