اجتماعیویژه

۹۹ درصد ازمناطق مختلف استان قم درگیر خشکسالی است

مدیرکل هواشناسی استان قم:

مهران حیدری مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: ۹۹ درصد از مناطق مختلف استان قم با انواع خشکسالی درگیر است که یکی از عوامل مهم آن تغییرات دمایی و اقلیمی است؛ دمای قم در مقایسه با میزان بلند مدت یک درجه افزایش داشته است.

به گزارش  ندای قم ،مهران حیدری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران: استان قم اظهارداشت میانگین بارش سال آبی جاری استان نسبت به میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش یافته است.

حیدری افزود: ۹۹ درصد از مناطق مختلف استان قم با انواع خشکسالی درگیر است که یکی از عوامل مهم آن تغییرات دمایی و اقلیمی است؛ دمای قم در مقایسه با میزان بلند مدت یک درجه افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری ۱۹ روز همراه با گرد و غبار بوده که رکودی تاریخی در میزان روزهای ناسالم را در قم ثبت کرده است.

شرایط کانون های گرد و غبار قم نامطلوب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم  نیز دراین جلسه گفت :از ابتدای امسال تا ۲۰ تیرماه جاری، ۷ روز پاک، ۵۹ روز قابل قبول، ۳۱ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱۶ روز ناسالم برای همه گروه ها در قم ثبت شده که نسبت به ۲ سال گذشته با شیب تندی روبه افزایش است.

سیدرضا موسوی مشکینی با اشاره به معضل گرد و غبار، بیان داشت: شرایط کانون های گرد و غبار قم نامطلوب است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت پدیده گرد و غبار، گفت: در سطح استان قم ۳۰ هزار هکتار کانون مستعد و فعال، ۱۲ هزار تن گرد و غبار به صورت سالانه تولید و در سطح استان و شهرهای پیرامون توزیع می کنند.

موسوی مشکینی افزود: گرد و غبار کنونی شهر قم ناشی از کانون های داخلی در محدوده دشت مسیله است که شرایط کنونی را بوجود آورده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/jx4z

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا