اجتماعیویژه

کلاهبرداری 50 میلیاردی از طریق سایت دیوار

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد:

فرمانده انتظامی استان قم گفت: متهم از طریق سایت دیوار از 30 نفر بیش از 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد
به گزارش ندای قم به نقل از پلیس قم ،سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: در پي شکايت 30 نفر از شهروندان با موضوع کلاهبرداري فردی از طريق سايت ديوار، دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: شکات بيان کردند از طريق سايت ديوار جهت اجاره کردن يک واحد سوئيت با متهم آشنا شده و متهم پس از تنظيم قرار داد مدعي شده که در امر واردات برنج نيز فعاليت دارد و سود خوبي بدست آورده است، با انجام مانورهاي متقلبانه اعتماد ما را جلب و جمعا مبلغ 50 میلیارد ریال براي سرمايه‌گذاري به وي داديم اما پس از مدتي هيچگونه سود مشارکت دريافت نکرده متوجه شديم نامبرده متواري و از ما کلاهبرداري کرده است.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه هویت اصلی متهم 38 ساله شناسایی و مشخص شد وی اهل یکی از استان های شمال شرقی بوده و هم اکنون ساکن استان تهران است، بنابراین کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی به استان مذکور اعزام ومتهم را دستگیر کردند.
سردار میرفیضی افزود: متهم در تحقيقات پلیس صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و اذعان کرد از طريق شبکه اينستاگرام با سايت هاي شرط بندي و قمار آشنا شده و چون باخت زيادي دادم؛ به تهيه پول از طريق مانورهاي متقلبانه و کلاهبرداري روي آورده و با فروش و اجاره سوئيت خالي به چندين نفر و همچنين ادعا تجارت برنج از شکات کلاهبرداري کردم.
فرمانده انتظامی استان گفت: در نهایت نامبرده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.
دستگیری 2 سارق موبایل قاپ
فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود از دستگيري 2 سارق موبايل قاپ خبر داد و گفت: متهمان طی تحقیقات صورت گرفته به 12 فقره سرقت اعتراف کردند
سردار میرفیضی اظهارداشت: با توجه به وقوع چندين فقره سرقت موبايل قاپي در قم توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع به وصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه کارآگاهان با بررسی جغرافیای جرم و انجام اقدامات پلیسی و همچنین گشت های نامحسوس، متهمان را شناسایی، دستگیر و طی تحقیقات پلیس به 12 فقره سرقت در این رابطه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان قم، سن افراد دستگیر شده را 21 و 22 ساله عنوان کرد و گفت: با تشکیل پرونده مقدماتی، تحقیقات از متهمان در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gczi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا