اجتماعیویژه

کلاهبرداری از 100شهروندقمی با تاسیس شرکت کاغذی

جانشین فرماند انتظامی استان  قم خبرداد:

جانشین فرماند انتظامی استان از دستگیری 3 کلاهبردار سابقه دار به اتهام تاسیس شرکت کاغذی و کلاهبرداری از 100 نفر از شهروندان به ارزش 100 میلیارد ریال در این رابطه خبر داد.

به گزارش ندای قم  به نقل از پلیس قم ، سردار بهادر اسماعیلی اظهارداشت: در پي شکايت 100 نفر از شهروندان مبني بر اينکه در یک شرکت بسته بندي مواد غذايي و عرقيجات در مجموع به ميزان 100میلیارد ریال سرمايه گذاري و مقرر شده ماهيانه بين 10 تا 17 درصد سود مشارکت دریافت کنند اما 3 نفر مسئول این شرکت با مانور هاي متقلبانه پس از دريافت وجوه، شرکت را تخليه و متواري شده اند، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد 2 تن از متهمان هر کدام دارای 5 و 4 فقره سابقه کیفری هستند، افزود: در ادامه مخفیگاه یکی از متهمان متواری که اهل آذربايجان غربي بود در شیراز و 2 تن دیگر که ساکن استان تهران بودند شناسايي و کارآگاهان با دریافت نیابت قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه افراد مذکور در شیراز و تهران نیز شرکت های کاغذی تاسیس و از مردم کلاهبرداری می کردند، تصریح کرد: متهمان در مواجهه با شواهد موجود به جرم خود اعتراف و شهروندان می توانند در صورت شکایت با شماره تلفن 22821-025 اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پلیس آگاهی استان تماس بگیرند.

دستگيري232 سارق وخرده فروش مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی استان  در ادامه گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی 85 نفرسارق و 147 نفر خرده فروش مواد مخدر در قم دستگیر شدند.

سردار اسماعیلی افزود :در راستای پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز، رده هاي تخصصی و اجرايي این فرماندهی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را در سطح شهرستان قم طی 72 ساعت به مرحله اجرا درآوردند.

وی ادامه داد: با اجراي اين طرح در نقاط جرم خيز، 85 نفرسارق و 147 نفر خرده فروش مواد مخدر دستگير شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در این رابطه 10 دستگاه خودرو، 33 دستگاه موتورسيکلت و 85 مورد ساير سرقت ها کشف شده است همچنین 34 دستگاه خودرو و 21 دستگاه موتورسيکلت توقیف و بيش از 19 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 18 هزار و 357 قلم انواع لوازم قاچاق کشف شده است.

سردار اسماعیلی، رویکرد پلیس قم را مبتنی بر اصل پیشگیری و عدم وقوع جرايم دانست و خاطرنشان كرد: پیشگیری، فرصت ارتکاب جرم را از بین می‌برد و مردم شريف استان قم، باید با رعایت موارد حفاظتی و ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود با همکاری پلیس، دست سارقان را در رسیدن به اهداف شومشان کوتاه کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از همکاري صميمانه مردم متدین شهر قم قدردانی و تصریح کرد: اجرای چنين طرح هایي به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت های مشكوک، به ويژه در زمينه سرقت،توزيع انواع موادمخدر ،قاچاق کالا و احتکار با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس بگیرند.

 

احتکار مواد اوليه توليد گرانول به ارزش 82 میلیارد

جانشین فرمانده انتظامی استان  در بخش دیگری از سخنان خود از احتکار مواد اوليه توليد گرانول به ارزش 82 میلیارد ریال در قم خبر داد .

سرداراسماعیلی بیان داشت :در راستاي طرح سراسری مبارزه با احتکار کالا و در پي رصد مأموران پليس امنيت اقتصادي استان مبني بر احتکار مواد پتروشيمي در شهرک صنعتی شکوهیه، موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه پلیس ضمن شناسایی انبار مذکور، با هماهنگی مرجع قضائی و همراهی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزي به محل مورد نظر اعزام و 205 هزار و 250 کیلوگرم مواد اوليه توليد گرانول کشف که در این رابطه هيچ گونه اسناد و مدارک خريد ارائه نشده و طي استعلام از سامانه جامع انبارها مواد پتروشيمي مکشوفه نيز در سامانه ثبت نشده بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان 82 میلیارد ریال برآورد شده است، از تشکیل پرونده قضائی در این رابطه خبر داد.

سردار اسماعیلی با بیان اینکه مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات را در این زمینه در اسرع وقت و از طریق تماس با 110 به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mkgo

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا