اجتماعی

کاهش ۳۹ درصدی آمار ازدواج طی ۱۰ سال گذشته

معاون فنی مرکز بهداشت قم  خبرداد:

معاون فنی مرکز بهداشت قم گفت: سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۳ هزار ازدواج در قم به ثبت رسید در حالی که در سال ۱۳۹۹ این تعداد به حدود ۸۰۰۰ ازدواج کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای قم ،دکتر باقریان در نشست علمی جوانی جمعیت، چالش‌ها و راهکار‌ها با بیان این مطلب اظهارداشت: بالا رفتن سن ازدواج یکی از چالش‌های اساسی جامعه ماست.

دکتر باقریان افزود: میانگین سن ازدواج در مردان در دهه شصت حدود ۲۴ سال بود، اما این عدد در سال گذشته به ۲۶ و ۲۷ سال رسید.

وی افزایش آمار ازدواج، کاهش طلاق و درمان ناباروری را از جمله ماموریت‌های اساسی پزشکان، ماما‌ها و مراقبین سلامت عنوان کرد و گفت: میزان رضایتمندی از ازدواج در کشور ۵۲ درصد است، اما در قم ۵۰ درصد رضایت از زندگی زناشویی وجود دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت در ادامه به روند صعودی موالید در میان اتباع ساکن در قم پرداخت و گفت: به ازای هر ۵ تولد در قم یکی از نوزادان متعلق به اتباع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  نیزدر این نشست ضمن اشاره به بحث سالخوردگی جمعیت و ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور و استان قم گفت: باید در بحث خانواده و ترویج فرزند آوری بسیار هوشمندانه عمل کرد که در این مقوله وظیفه کارکنان بهداشت سنگین است.

دکتر محبی ضمن تقدیر از تمامی مدافعان سلامت در خارج شدن استان از بحران کرونا گفت: همانگونه که سهم بزرگی از حفظ و ارتقائ سلامت همشهریان را در بحث کرونا شما عزیزان در حوزه بهداشت به دوش کشیدید و حتی بسیاری از افراد جامعه هم از آن خبر ندارند، هم اکنون نیز باید با اهتمام در اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت بتوانیم در این صحنه هم سربلند بوده و در ایجاد ایرانی جوان سهمی داشته باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/caf0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا