اجتماعیویژه

کاهش ۳۵ میلیون متر مکعبی حجم آب سد ۱۵ خرداد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم اعلام کرد:

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم، عنوان کرد: طبق آخرین پایش‌های انجام گرفته در فروردین‌ماه سال جاری حجم مخزن سد ۱۵خرداد ۴۷ میلیون متر مکعب است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل۸۲ میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش ندای قم ،دکتر محمد احمدی جبلی در گفت‌وگویی اظهارداشت کرد: طبق آخرین پایش های انجام گرفته در فروردین‌ماه سال جاری حجم مخزن سد ۱۵خرداد ۴۷ میلیون متر مکعب است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۲ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم افزود: روند کاهشی حجم مخزن سد ۱۵خرداد بار دیگر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب را به خوبی نمایان می‌ سازد.

وی با تاکید بر اینکه سد کوچری و سد ۱۵خرداد از مهم ترین منابع تامین کننده آب مورد نیاز استان به شمار می روند، اضافه کرد: گنجایش حجم مخزن کوچری ۲۰۷ میلیون متر مکعب می باشد که در فروردین ماه  سال جاری حجم مخزن این سد ۱۱۹ میلیون متر مکعب بوده است.

۹۰ درصد آب مورد نیاز مردم قم از خارج استان تامین می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به این که بیش‌از ۹۰ درصد آب مورد نیاز مردم قم از طریق سد های کوچری و ۱۵ خرداد که در خارج از استان قرار دارد تامین می ‌شود، تصریح کرد: هر زمان مصرف آب در استان از میزان مورد نظر فراتر رود و آب تامین شده از طریق‌ سد ها جوابگوی این حد از مصرف نباشد، ‌ از آب چاه ‌های موجود در قم برای جبران این کمبود استفاده می ‌شود که این مساله کاهش کیفیت آب را در پی‌دارد.

وی بیان کرد: آب مورد نیاز استان قم به سختی و با صرف هزینه ‌های زیاد تامین می ‌شود، به همین دلیل نیاز است تا مصرف آن در بخش‌های مختلف با رعایت الگوی مصرف و سرانه ‌های تعیین شده باشد تا مشکلی در فرآیند تامین آب قم به وجود نیاید.

احمدی جبلی ادامه داد: میزان نزولات جوی از ابتدای سال آبی جاری ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سر شاخه ها (باران و برف) ۸۰۰ میلی متر بوده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/obmf

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا