اجتماعیویژه

پیش‌بینی جذب ۴۰۰۰ حامی برای برای محسنین و ایتام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خبرداد:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه توزیع حدود ۱۵۰ هزار وعده غذایی و ۱۵ هزار سبد کالا را بین خانواده های پیش بینی کردیم، افزود: ۴ هزار نفر جذب حامی برای محسنین و ایتام را طراحی کردیم و امیدواریم به برکت این ماه و لیالی قدر این برنامه‌ها را محقق کنیم.
به گزارش ندای قم ،دکتر محسن مسعودیان راد در نشست خبری با موضوع گزارش خدمات و برنامه‌های ماه مبارک رمضان که روز ۱۵ فروردین ماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان سه برنامه محوری از جمله اطعام و افطار، اکرام ایتام و فطریه را داریم.
وی یکی از اقدامات محوری امسال را ارتباط کمیته امداد با مسجد جمکران دانست و گفت: امسال با تعاملی که صورت گرفت اطعام مهدوی ماه رمضان با پویش نذر امید به فرج به صورت کشوری انجام می‌شود که استان قم مبدا این جریان سازی بوده است.
مسعودیان راد ادامه داد: در سال گذشته اعتباری را بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال جذب و برای اطعام خانواده‌ها هزینه کردیم، امسال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال را در سه قالب افطاری‌های ساده، توزیع غذای گرم و سبد کالا پیش بینی کردیم.
وی اظهار کرد: توزیع حدود ۱۵۰ هزار وعده غذایی و ۱۵ هزار سبد کالا را بین خانواده های پیش بینی کردیم؛ همچنین برای ۳۰ روز ماه رمضان برنامه‌ای تحت عنوان روز شمار رمضان تعریف کردیم، تمام ادارت فعال هستند و به همت خیرین سفره‌های افطار را به وسعت کل استان در نظر گرفتیم.
مسعودیان راد بیان کرد: شعار ما این است که در سی شب ماه رمضان برنامه اطعام و افطار را داشته باشیم، با توجه به شرایط اقتصادی برای این هدف گذاری بالغ بر ۸۰ رشد را پیش بینی کردیم که امیدواریم محقق شود.
وی گفت: در سال گذشته هدف گذاری‌های در حوزه مشارکت‌ها رو به رشد بود و برای رسیدن به این اهداف پر تلاش و با درایت سعی کردیم که برنامه‌ها را عملیاتی کنیم؛ به همین جهت سال گذشته بیش از هدف گذاری هایی که داشتیم برنامه ها محقق شد و امسال نیز در طول سال به ویژه ماه رمضان هدف گذاری‌های مطلوبی را پیش بینی‌ کردیم.
به دنبال توانمندسازی و خود اتکایی خانواده‌ها هستسم
مسعودیان راد افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی پرونده‌های جدید را در کمیته داشتیم، آمارهای جدید احصا شده و بالغ بر ۴ هزار نفر جذب حامی برای محسنین و ایتام را طراحی کردیم و امیدواریم به برکت این ماه و لیالی قدر این برنامه ها را محقق کنیم.
وی اضافه کرد: برنامه‌های محوری افطار، اکرام ایتام را در شب ۲۱ رمضان همچون سنوات گذشته خواهیم داشت که با ایجاد نمایشگاه‌های توانمندی و اشتغال خانواده‌ها و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی همراه خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم یادآور شد: در برنامه همایش‌های وبیناری کشوری که در روزهای آینده خواهیم داشت، متولیان مسجد مقدس جمکران حضور خواهند داشت و امیدواریم همکاری ویژه‌ای را به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: سال گذشته در بحث فطریه حدود ۲۵ میلیارد ریال جمع آوری شد که البته امسال برای ماه مبارک رمضان بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال هدف گذاری کردیم که امیدواریم محقق شود.
مسعودیان راد تصریح کرد: با توجه به استقرار نظام هوشمند کمیته امداد(سامانه سها) پالایش‌های ما کاملا دقیق صورت گرفت و منجر به کاهش آمار خانواده‌های تحت پوشش شود و یکی از سیاست‌هایی که امسال دنبال خواهیم کرد توانمندسازی و خود اتکایی خانواده‌ها و خروج آن‌ها از پوشش کمیته امداد است.
۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش مستمری بگیر کمیته امداد هستند
وی ادامه داد: در حال حاضر تقریبا ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش مستمری بگیر کمیته امداد هستند که البته در این حوزه سال گذشته رشد کاهشی داشتیم و شناسایی خانواده‌های جدید را مد نظر داریم که باید آن‌ها را جایگزین خروج خانواده‌های تحت پوشش کنیم.
مسعودیان راد تاکید کرد: از امروز تمام خانواده‌هایی که نیازمند دریافت فطریه هستند دسته بندی شدند و لیست خانواده‌های نیازمند با هدف تسریع واریز فطریه آماده است.
وی ادامه داد: در استان قم ۷ هزار دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش داریم که از این میزان حدود ۵۰۰ نفر هنوز حامی ندارند به همین جهت هدف گذاری کردیم که در طول ماه رمضان تمام دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش حامی داشته باشند که خیرین می توانند برای اعلام آمادگی حمایت از آن‌ها با مراجعه به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۵ عدد ۱ را ارسال کنند.
مسعودیان راد عنوان کرد: در بخش اکرام ایتام و محسنین رتبه سوم کشوری داریم و سال گذشته با ۳۳ هزار حامی عملکرد بسیار خوبی در این حوزه داشتیم. در بخش ایتام سرانه ما بالاتر از میانگین کشوری به مبلغ یک میلیون تومان رسیده ‌است و در بخش محسنین نیازمند فعالیت بیشتری هستیم و این مبلغ در استان به ۵۵۰ تومان رسیده

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7m8a

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا