اجتماعیویژه

پروژه مونوریل به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود

استاندار قم :

استاندار قم گفت: پروژه مونوریل به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای قم ،سید محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام قم در سفر رئیس‌جمهوری، خاطرنشان کرد: در سفر نخست رئیس‌جمهوری به قم، اغلب مصوبات در مسیر اجراست و به زودی مونوریل وارد فاز اجرا می‌شود.

وی حل ریشه‌ای مشکل فرودگاه قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هیات امنای فرودگاه قم اخیراً تشکیل و هفته آینده ابلاغ نهایی انجام و مسیر اجرای ادامه عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.

نیازهای افق ۱۴۲۰ قم شناسایی شود

شاهچراغی با تأکید بر ضرورت کار کارشناسی و برنامه‌ریزی مدون ناظر بر نیاز‌های پیش روی استان گفت: باید هدف‌گذاری درستی از نیاز‌های قم در افق ۱۴۲۰ انجام بگیرد؛ مهاجرت، آب، مسکن، گردوخاک، موضوع زیارت، فاضلاب و از چالش‌های اساسی این استان است.

وی افزود: یک هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان نیز متمم سفر اول رئیس‌جمهوری به قم اختصاص داده شده که نشان از عزم دولت در حل مشکلات ریشه‌ای و عقب‌ماندگی‌های ادواری این استان است.

استاندار قم با بیان اینکه در قم هیچ سالن و مجموعه ورزشی و فرهنگی ویژه جامعه هدف خاص مانند نابینایان ندارد و ازاین‌دست کمبود‌ها در قم بسیار پرشمار است، خاطرنشان کرد: مدیران استان باید نظام مسائل و نیاز‌های کلان قم در سفر دوم رییس جمهوری و افق ۱۴۲۰ را شناسایی و تبیین کنند.

وی گفت: جمعیت قم طی سال‌های اخیر به‌واسطه مهاجرت از شهر‌های دیگر کشور و همچنین اتباع خارجی افزایش زیادی داشته است.

استاندار قم با انتقاد از ضعف زیرساختی قم در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی، زیرساختی و اردوگاهی گفت: قم شهری تاثیرگذار در تمام رخداد‌های کشور بخصوص در حوزه نرم‌افزاری است و ضرورت دارد تا زیرساخت‌های آن نیز متناسب با این خصوصیات تقویت شود.

قم تاکنون از مصوبات و ظرفیت کارگروه ملی زیارت هیچ استفاده‌ای نکرده است

شاهچراغی افزود: ۶۰ هزار نفر تحت پوشش دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستند، درحالی‌که این دو نهاد از کمترین زیرساخت‌ها در خدمات‌دهی به افراد تحت پوشش برخوردار نیستند.

وی با اشاره به روند صعودی سفر به قم، یادآور شد: طی شش ماه اول امسال هفتادو هفت میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی قم ثبت‌شده است.

استاندار قم با انتقاد از عدم انتفاع قم به‌عنوان دومین قطب گردشگری مذهبی ایران از اعتبارات کارگروه ملی زیارت، یادآور شد: قم تاکنون از مصوبات و ظرفیت کارگروه ملی زیارت هیچ استفاده‌ای نکرده و ریالی به این استان با حضور سالانه میلیون‌ها زائر اختصاص نیافته است، درحالی‌که شهر مشهد با استفاده از ظرفیت این کارگروه بسیاری از مشکلات زیرساختی خود را حل کرده است؛ دولت سیزدهم نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات این کارگروه در بین سه شهر قم، مشهد و شیراز تأکید دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dwo5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا