اجتماعی

مرکز پژوهشی دانشگاه عدالت در قم راه‌اندازی شد

رییس دانشگاه عدالت :

رییس دانشگاه عدالت گفت: مرکز پژوهشی دانشگاه عدالت تحت اشراف آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور از امروز فعالیت خود را در قم از آغاز کرد.

به گزارش ندای قم، حجت‌الاسلام محمدحسین بیاتی روز چهارشنبه در این آیین که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بیان داشت: فلسفه تاسیس دانشگاه عدالت تولید علم بومی در حوزه علوم انسانی و نشر معارف اهل‌بیت(ع) از طریق تعاملات دانشگاهی در سطح بین‌الملل است.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید وحدتی اتحادی باشد، اظهار داشت: این وحدت به معنای ورود حوزویان به دانشگاه یا ورود دانشجویان به حوزه نیست، اشتراک و یکسان شدن محتوای آموزشی در حوزه و دانشگاه هدفی است که انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: دوگانگی در حوزه آموزش سبب از خود بیگانگی در بین برخی از دانش‌آموختگان دانشگاهی می‌شود که علت آن را باید در اسلامی نبودن علوم انسانی جستجو کرد.

بیاتی با انتقاد از ذهنیت مثبت و افراطی در خصوص مفید بودن علوم انسانی غربی، تاکید کرد:اصالت، متاثر نشدن از اندیشه‌های دیگر در عین آشنایی و استفاده از مزیت‌های آن‌ها، از ویژگی‌های علوم اسلامی بروز و منطبق با نیازهای زمانه است.

وی با بیان اینکه تولید علم در علوم انسانی از مصادیق جهاد در راه خدا است، گفت: دانش‌آموختگان و اساتید حوزوی مهم‌ترین و بهترین افراد برای تولید و تدوین آثار علمی در حوزه علوم انسانی هستند.

رییس دانشگاه عدالت خاطرنشان کرد: آثار و اندیشه‌های فکری آیت‌الله شهید صدر از مهم‌ترین خطوط فکری و خط مشی‌های دانشگاه عدالت تحت اشراف آیت‌الله رییسی، رییس جمهور است.

شایان‌ذکر است مرکز پژوهشی دانشگاه عدالت باهدف تعمیق معارف اسلامی و تولید دانش در علوم انسانی از امروز فعالیت خود را به صورت رسمی در قم آغاز کرد.

دانشگاه عدالت، غیر دولتی و غیر انتفاعی مستقر در تهران است که در راستای سند جامع علمی کشور و به منظور احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی با اهتمام آیت‌الله هاشمی شاهرودی، پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۶ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. از آنجا که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تعیین خط‌مشی، تصمیم‌گیری و هماهنگی و هدایت امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود، بنابراین تصمیمات و مصوبات آن لازم‌الاجرا و در حکم قانون است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/odsy

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا